Черкащани усе частіше купують не нові авто з Америки

Черкащани усе частіше купують не нові авто з Америки

Черкащани часто готові ризикувати, аби стати власником автомобіля. Після авто на єврономерах у нашому житті з’явилися автівки з Америки. Скільки потрібно грошей, щоб придбати собі заокеанське авто, до кого звертатися і як не купити кота у мішку, «Вечірка» запитувала у спеціалістів.

Щоб бажання відповідали можливостям

— Я зібрала трохи грошей на авто, але того, що маю, не вистачить на той автомобіль, який хочу. Тому стою перед дилемою: чи придбати скромне та економне авто із салону в Україні, чи ризикнути та купити зі США те авто, про яке мрію, — озвучує свої роздуми 64-річна черкащанка Галина Мельник.

І ця жінка така не одна. У нашому місті в останні роки з’явилися сотні американських авто.

— Я б у кращому разі років через сім зміг би собі придбати ту машину, яку хочу. А завдяки можливості купити авто зі США я став щасливим власником кросовера Toyota, — розповідає 34-річний черкащанин, молодий голова сімейства та батько двох малолітніх дітей Андрій Гречишин. Юрист за фахом він вивчив питання, скористався допомогою фірми-посередника, однак пильно відстежував усі кроки її співробітників. Тепер запевняє: наступне авто уже зможе придбати сам. Тим, хто з такою відповідальною справою самотужки впоратися не може, готові допомогти чимало фірм-посередників, які працюють в Україні та Черкасах.

Черкаський підприємець Сергій Шмиголь вже півтора роки займається американськими автомобілями, до того возив авто з Європи. Його фірма співпрацює не лише з черкащанами, а й з автолюбителями з інших міст України.

В Америці хороша система страхування, і власникам авто після ДТП, якщо сума пошкодження становить половину вартості автомобіля, виплачують повну ціну ринкової вартості пошкодженого автомобіля. Тому американському автолюбителю немає сенсу ремонтувати та продовжувати користуватися своєю автівкою. Отримавши страхову виплату, він може придбати новий транспортний засіб. Його ж автівку страхова компанія забирає та виставляє на аукціон.

— Авто зі Штатів обійдеться в результаті дешевше ніж авто з Європи, — розповідає Сергій Шмиголь. — Якщо ви берете з Європи авто за десять тисяч євро, то у США такий самий автомобіль з аукціону ви зможете купити за дві тисячі, тому що він буде пошкоджений. З 10 тисяч євро ціни європейського автомобіля — 3,5-4 тисячі доведеться заплатити за розмитнення, зтоді як а розмитнення американської машини ви заплатите не більше двох тисяч доларів. Окрім того, американське авто доветеся ремонтувати, що в Україні у рази дешевше, та оплачувати його доставку від міста аукціону до порту у США, а також потім океаном до української Одеси.

Ставки зроблено

Сергій зізнається: в останні півтора року американські авто стають дедалі популярнішими серед українців через більш суворі умови для користування автомобілями на єврономерах. Українці шукають нові можливості отримати якісні автомобілі за своїми статками. Із загальної кількості українців, які купують автівки протягом року, близько 25% завозять їх із США.

— Ми допомагаємо придбати через аукціон автівку з мінімальними пошкодженнями, які надалі не вплинуть на якість та безпеку користування нею, — розповідає Сергій. — Найчастіше клієнти намагаються вкластися у бюджет 10 тисяч доларів. За ці гроші під ключ можна взяти Volkswagen Passat 2013-2014 року, Volkswagen Jetta так само цих років, Ford Fusion у хорошій комплектації. Дешевше може обійтися Ford Focus — трошки бюджетніша машина, тому можна вкластися й у вісім тисяч доларів, — ділиться уподобаннями черкащан Сергій.

Від моменту звернення до посередника до отримання ключів від омріяної американської автівки може минути від півтора до трьох місяців. Усе залежить від того, в якому штаті знаходиться автівка і який шлях вона ще вимушена буде проїхати Америкою перш ніж потрапить до порту. Зазвичай посередники роблять покупку під замовлення клієнта, хоча буває, що вже мають завезені та готові до продажу авто.

— Фізична особа, яка хоче брати участь в аукціоні, має сплатити найвищу ставку аукціонних зборів. Компанії ж, які так само здійснюють покупку, мають ліцензію та дилерські угоди з аукціонами, тож мають найнижчі ставки аукціонних зборів, тому економлять на цьому, — розповідає нюанси роботи Сергій. — Найбільші американські аукціони — Copart та ІААІ, хоча там багато подібних аукціонів і купують на них автівки люди з усього світу у тому числі й самі американці. Ми беремо авто виключно від страхових компаній.

Всі автомобілі, які беруть участь у торгах — мають carfax — це вся історія життя автомобіля від моменту виготовлення до потрапляння на аукціон. Учасники торгів можуть ознайомитися з цією історією: ДТП, сервісне обслуговування, пробіг — уся інформація, яка дозволить покупцеві зробити висновок про стан автомобіля. Окрім того, до кожного лоту виставляється 10 фото. Якщо ж авто дуже дороге, наприклад якось Сергій купляв клієнтові з Києва Tesla Model X 2017 року за 55 тисяч доларів, можна замовити інспекцію на цей автомобіль. Одна інспекція може коштувати 150-250 доларів. За ці гроші агент на місці робить додаткові фотографії, проводить огляд, вказує на пошкодження ледь не на кожній деталі. Така інспекція допомагає зробити потенційному покупцеві висновки про стан автомобіля. Інформацію можуть надати про будь-який автомобіль протягом двох діб після запиту. Однак, слід розуміти, завжди існує ризик, що авто має приховані пошкодження.

Посередник може просто придбати авто замовникові з аукціону і не займатися його подальшим ремонтом, а може привезти авто «під ключ». Все це обумовлюється на початковому етапі співпраці, після чого укладається угода, де все детально описується.

— На даний момент ми беремо 700 доларів за авто. За ці гроші ми підбираємо авто на аукціоні, здійснюємо супровід автомобіля зі штатів до Черкас. Замовник навіть в Одесу не їде, а отримує розмитнений автомобіль вже у себе вдома чи на СТО. Далі сам займається ремонтом, сертифікацією та реєстрацією, — розповідає Сергій. — За одну тисячу доларів, ми зробимо усе — від покупки, до доставлення, супроводу, ремонту, сертифікації та реєстрації. Клієнт отримає авто на українських номерах. Гроші на купівлю автомобіля ми у клієнта не беремо. Він сам перераховує їх на аукціон у Штати. Всі документи на оплату машини та логістики робляться безпосередньо на клієнта, платежі в америку надходять саме від нього. Тому я усіх застерігаю, якщо компанія посередник просить у вас кошти на саме авто — це причина насторожитися.

Тетяна Мартинова

 

Залиште коментар