Украсти мільярд гривень на дорогах збирається керівництво Черкащини, – заява депутата

Украсти мільярд гривень на дорогах збирається керівництво Черкащини, – заява депутата

Фракція «Батьківщини» у Черкаській обласній раді вкотре з трибуни порушила питання про непрозорість та суб’єктивний підхід облдержадміністрації до розподілу коштів з державного бюджету на розвиток дорожньої інфраструктури у населених пунктах за рахунок Державного дорожнього фонду. Позицію депутатів озвучив заступник голови облради Михайло Мушієк, бо він вважає, що це банальні «домовняки» з метою зістригти «відкати». До речі, про вимагання 10-відсоткового відкату із ремонту доріг днями публічно заявив і власник ТОВ «ШРБУ-48» Бахтіяр Сапаєв.

Про це пише dzvin.media.

«Власне про ситуацією, створеною навколо Департаменту капітального будівництва під керівництвом Бохіна Романа Степановича, я хочу поцікавитись. Адже та робота, яка налагоджена Бохіним сьогодні, наштовхує на роздуми щодо «відновлення» корупційних схем на Черкащині через потрібних йому людей, – заявив Мушієк. – Складовою цих схем, як на мене, може бути не лише директор департаменту та його підлеглі. Тут, швидше за все, зв’язок дещо вищий, адже, якщо провести паралель, то можна прямо сказати, що головою її може бути сам губернатор, в планах якого «освоєння» 733 млн. гривень з дорожнього фонду держави. А от «винагорода», за таку «активність» може досягати до 30%, але не на благо та розвиток Черкащини, а безпосередньо у кишені відповідних чиновників та всієї новоствореної вертикалі, яка бере участь у «дерибані» наших з вами коштів».

Михайло Григорович наголосив, що, за його інформацією, сьогоднішні реалії Департаменту капітального будівництва, на які заплющує очі керівництво ОДА, це підставні фірми для участі і перемоги у тендерах, підставні проектанти та «проектні організації», наймані технічні/авторські нагляди на кожен об’єкт окремо, оминаючи тендерні процедури, аванси на всі об’єкти будівництва в розмірі 100%.

«Всі ці процеси – це не випадковість, це завчасно, як я вважаю, спланована акція керівництвом ОДА за допомогою так званих «спеціалістів» з Миколаївщини. До речі, така сама ситуація і в ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Черкаській області». Так склалося, що керівником там також стала «спеціаліст» з Миколаївщини. Збіг? Не думаю», – обурився депутат.

«Аналіз тендерних закупівель Департаменту показав, що на сьогоднішні система «Рrоzоrrо» «знаходиться повністю в ручному режимі керівника Департаменту та його заступника. Доказом того є факти участі не більше двох організацій в закупівлях та ступінь пониження в ціні на торгах на 0,0001%. При такому веденні справ очікувати економії просто не має звідки. Фактично це договірні процедури, на яких учасники вже завчасно знають, хто бере участь у торгах, на яку суму буде пониження і впевненість у відсутності інших учасників-конкурентів. Про які дороги ми можемо говорити, коли в тендерах беруть участь не підприємства, а розрахункові рахунки, на які будуть зараховані кошти у вигляді 100% авансу? Звичайно, пропускають і місцевих, не багато, але пропускають і, звичайно, на «умовах», діючих для всіх», – навів аргументи Мушієк.

Він також озвучив цікавий факт, що департамент прописує в тендерній документації досить серйозні вимоги, але чомусь не звертає увагу на те, що, скажімо, тендер на 80 млн. грн. виграє фірма, яка не має ні власної техніки, ні значної штатної чисельності (працівники прийняті лише для взяття участі в тендері або по цивільно-правових договорах, техніка взята в оренду у підрядників, які працюють в Черкаській області, і, якщо вони віддадуть її на виконання договору іншим, то самим не буде чого робити), а аналогічний договір на виконання наданий лише на 120 тис. грн. і то на разові послуги.

«Скажу одразу, аналіз шокує: витрачено 16,9 млн.грн. лише на 3 фірми без проходження процедур закупівлі, і це фірми не з Черкаської області:

ФОП Приходько Тарас Олександрович – 22 об’єкта на суму – 6 864 390,66 грн. (мабуть, випадковість, але, схоже, його батько – Приходько Олександр, сьогодні є заступником директора з експлуатації в ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Черкаській області»).

ТОВ «ІНЖИНІР БУД ПРОЕКТ» – 19 об’єктів на суму – 7 453 569,81 грн. (м. Київ).

ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АВТОМАГІСТРАЛЬ» – 8 об’єктів на суму – 2 496 245,24 грн. (м. Київ, також з даною компанією підписані договори на консультативні послуги на ведення об’єктів, кожен об’єкт в середньому 60 тис.грн.).

Додам, що тендери оголошувалися в турбо-режимі, навіть без наявності проектно-кошторисної документації. Не важливо, як роботи – важливий переможець і 100% авансу. Ще один цікавий момент – це виготовлення проектно – кошторисної документації майбутніх періодів (тобто на 2021 рік). Цікаво, навіщо так швидко треба було витрачати кошти на виготовлення проектно-кошторисної документації майбутніх періодів, якщо роботи будуть робитися лише в 2021 році, а в процесі виконання робіт в 2020 році може перелік аварійних об’єктів значно змінитися і тоді дані ПКД залишаться без виконання. Відповідь одна – освоїти державний фонд у сумі 10 млн. грн. І що не дивує – ці гроші вже витрачені. Не враховано жодної скарги чи пропозиції від місцевих жителів. Не враховано перелік тих нагальних об’єктів, які планувалися ще з минулого року. Банально, але навіть, коли звернулися до голови ОДА із депутатським запитом про надання інформації щодо проведення громадського нагляду по об’єктам у відповідь отримали: що на частину запитань звернулися не за адресою, а на другу частину – не можна дати відповідь, бо треба дуже багато обробляти інформації. Але як же так, якщо ми просто питаємо на підставі чого формувалися переліки? А насправді то, відповідь проста: треба, щоб громадськість не побачила до завершення об’єктів, які вони були до початку проведення робіт, бо вони вже відремонтовані! Та ще хотіли встигнуть, поки не вступив в дію (з 19 квітня 2020 року) новий Закон про закупівлі за державні кошти (в новому Законі дуже велика відповідальність за порушення, допущені Замовником), оголосить торги (такі «трудоголіки», що навіть вночі оголошували). В той же час об’єкти, які були погоджені і розпочаті в минулому році, і на законних підставах були продовжені, і договори зареєстровані в Казначействі (і відображені в Укравтодорі), і навіть кошти на них є, чомусь «забули», нехай руйнуються», – навів факти Мушієк.

Ось ще один крищущий факт: дорога (на яку так важко було дати копію проектно-кошторисної документації за 2019 рік та копію дефектного акту цього року) О 241217 Монастирище -Копіювата -Конельські Хутори – \\М-05\-Бузівка- Нестерівка -\М-05\\-Конельська Попівка, км 4+200 —км 8-1-800, Монастирищенський район. На цю дорогу оголошено тендер в 2020 році на суму – 14,5 млн. гривень. Але навіщо, коли в 2019 році на цьому відрізку вже зроблена проїзна дорога за 9 млн. гривень дорожньою компанією, яка має гарний досвід і дотримується своєї гарантії, – ТОВ «ШРБУ-48». Тепер тут раптом ще 2 відрізки терміново треба зробити, а ще дуже багато заплатити проектанту, який зробить ПКД за день і експертизу пройде. Вартість необхідних робіт складатиме приблизно -5.5. млн. грн. В технічному завданні проектант (так старався і перестарався) вписав навіть викорчовування дерев, яких тут взагалі немає.

«Що ж тут відповідати на депутатський запит? Ясно, що треба попросити продовження терміну надання відповіді. А там сесія пройде, все утихомириться і – спрацювало, кошти в кишені, ну, нехай доведеться трохи «поділитися» з активістами, щоб не кричали, та «ШРБУ» дати якийсь об’єкт, щоб не піднімали питання, і діло зроблене, а там далі ніяка експертиза не розбере, коли, що там робилося. І таких об’єктів в переліку 40%. От для чого потрібен в департаменті та на державному підприємстві не дорожник, а супер економіст, щоб всі схеми темних рухів міг порахувати, – переконаний Мушієк. – І що ви скажете, що це все без відома губернатора та заступників, які контролюють дані підприємства, робилося? А хто підписи ставить, а хто переліки погоджує?»

Саме тому Михайло Григорович поставив очільнику області кілька запитань:

«Чому об’єкти-2019 з грошима, перерахованими повністю з дорожнього фонду, – не завершуються, а нові, ще без грошей (фінансування йде помісячно), вже “роздеребанені” наперед, і коли субвенція 2019 року буде використана за призначенням? Чому аварійні об’єкти з готовою ПКД і експертизою, оголошуються в останню чергу? Для чого невеликі об’єкти розписувати на два роки (інші області об’єкти на 50 млн. гривень роблять за рік)? Хто склав даний перелік чи за чиїм поданням? Чому в тендерах перемагають фірми (сумнівного характеру, яким потрібно навіть техніку везти з інших областей), а фірми місцеві з досвідом з відповідальністю (можна завжди знайти і спитати) навіть не розглядаються? Чому не даються дозволи районам на проведення ремонтів на дорогах за власні кошти (з тим щоб всі грошові потоки були в одних руках)?»

Як відомо, Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» передбачена субвенція обласному бюджету Черкаської області на фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, а також вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок Державного дорожнього фонду. А відповідно до Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства в Україні» на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах спрямовується до 20 відсотків загального обсягу цієї субвенції.

Тож цілком справедливо, що громади сподівалися в цьому році отримати якусь частку коштів для ремонту вулиць і доріг у населених пунктах. Однак, головою облдержадміністрації 21 травня 2020 року видано розпорядження № 294, яким затверджено перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, які будуть фінансуватись у 2020 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, відповідно до якого навіть районні центри не отримають жодної гривні для ремонту вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (передбачені кошти лише для м.Черкаси, м.Сміла, с.Жаботин).

Залиште коментар