У Черкасах має бути мер, який знає місцеві проблеми та як їх вирішувати

У Черкасах має бути мер, який знає місцеві проблеми та як їх вирішувати

Не даремно у народі кажуть, що до хорошого звикаєш швидко. Звикаєш і думаєш, що так має і бути. І подекуди забуваєш, що може бути гірше або і зовсім погано.
Черкасці за останні 5 років звикли їздити асфальтованими дорогами, ходити облаштованими тротуарами, відпочивати у впорядкованих парках та на оновлених пляжах. Всі сприймають це як належне. Воно і дійсно – так має бути. Але чи була така ситуація раніше?


Уже всі забулися, як ще 5 років тому дороги у Черкасах були найгіршими в Україні. Тоді про це писали ледь не усі ЗМІ – від місцевих до центральних. Щоб якось привернути увагу тодішньої місцевої влади до цієї проблеми, активісти навіть надавали ямам на міських дорогах власні імена. Деякі з них були названі «на честь» тодішнього мера Одарича (www.unian.ua/society/766134-u-cherkasah-naybilshi-yami-na-dorogah-otrimali-imena-mera-i-gubernatora.html). Бо саме за його мерства по черкаських дорогах могли їздити хіба що танки.
Черкаські активісти обводили дорожні ями люмінесцентною фарбою, аби їх було краще видно водіям. «Убитою» була навіть центральна вулиця міста – бульвар Шевченка. За кілька місяців до місцевих виборів 2015 року Черкаси посідали першу сходинку у рейтингу міст України щодо найгіршого стану доріг (zmi.ck.ua/cherkassy/cherkasi-ocholili-reyting-naygrshih-dorg-ukrani).
Окрім проблем з ремонтом доріг, було чимало й інших: у міських медичних закладах не було сучасного обладнання, не проводилися ремонти. Потребували ремонтів та оновлення і дитячі садочки та школи.
З приходом на посаду міського голови Анатолія Бондаренко багато змінилося на краще.

Найперше – ремонт доріг

Роботу міського голови Бондаренко почав саме з ремонту черкаських вулиць. Першою була капітально відремонтована вулиця Небесної Сотні, яку тоді ще майбутній міський голова пообіцяв довести до ладу під час дебатів із Одаричем.
Вулиці ремонтувалися навіть в нічний час, щоб встигнути зробити більше і не заважати руху транспорту.
Сьогодні відремонтовані найбільші магістралі Черкас (бульвар Шевченка, Смілянська, Надпільна, Благовісна, Сумгаїтська, Чигирина) та десятки вулиць, якими раніше вже й проїхати не можна було. У мікрорайоні Митниця побудована сучасна дорога європейського зразка – вул.Героїв Дніпра. Фінансування її будівництва склало майже 70 млн грн.
За 5 років мерства Анатолія Бондаренка у Черкасах капітально відремонтували 250 тис кв м доріг, поточний ремонт проведено на 592 тис. кв м доріг. Лише за чотири роки (2016-2019) на капітальний ремонт доріг затрачено близько 380 млн грн. Тоді як у попередню п’ятирічку на ці роботи витрачено 125 млн грн.
Лише з приходом у 2015 році нового міського голови Черкас Анатолія Бондаренка почали робити ремонти міжквартальних проїздів, приводити до ладу двори багатоповерхівок.
Також почали ремонтувати тротуари, які були у такому стані, що ноги можна було поламати. Наразі значна частина міських тротуарів оновлені – вимощені плиткою. Чомусь у деяких черкасців слово «плитка» викликає незадоволення. А чим тротуари мали облаштовувати? Латати ямки залишками знятого зі старих доріг асфальтом? Чомусь у чужих містах ми захоплюємося покладеною плиткою чи бруківкою, а коли плитка у Черкасах, то це – суцільний недолік. Таке враження, що деяким черкасцям краще, коли у їхньому місті гірше.
Звісно, за ці роки не скрізь вдалося навести лад на дорогах. Але потрібно розуміти, що занедбане десятиріччями місто не можна відновити водночас. Та й не лише дорогами і тротуарами живе місто. Чимало бюджетних коштів необхідно затрачати й на інші проблемні питання.

Безпечні дороги

Дороги міста за 5 років стали безпечнішими. Пішохідні переходи обладнують спеціальним додатковим освітленням. Адже це безпека пішохода у темний час доби. Вперше з такою ініціативою виступив міський голова Анатолій Бондаренко ще у 2016 році. Уже того року комунальники обладнали підсвіткою понад 60 переходів.
Безпеці пішоходів на дорогах міста сприяють і дорожні знаки з підсвіченням, про які ще 5 років назад годі було й думати. Їх встановлюють біля пішохідних переходів, щоб у нічний час водії краще могли бачити, де містяни переходять вулицю.
Задля безпеки пішоходів в обласному центрі проводяться роботи з облаштування нових пішохідних переходів, дорожньої розмітки та встановлення «лежачих поліцейських», зокрема із світловідбивачами, які дозволяють водію автотранспорту помітити перешкоду заздалегідь і вчасно зреагувати. Особлива увага районам, де знаходяться школи і дитячі садочки.
Всього встановлено 2580 знаків дорожнього руху та 30 нових світлофорних об’єктів.

Своєчасне вирішення комунальних питань – запорука комфорту містян

Серед пріоритетних питань у цьому напрямку – ремонт житлового фонду, реконструкція освітлення, оновлення тролейбусного парку, фінансова підтримка комунальних закладів.
За 2016-2020 рр. на ремонт житлового фонду із міської скарбниці витрачено 31,7 млн.
ОСББ на капітальний ремонт із міського бюджету отримали 66,7 млн грн.
Важливим аспектом роботи є фінансування комунальних підприємств. Лише на придбання техніки для черкаських КП виділили близько 60 млн грн. Уперше за багато років оновлено техніку на всіх комунальних підприємствах міста. Для КП «Черкасиводоканал» придбано установку для відкачування та транспортування каналізаційних стоків, дизельний автомобіль мулососного (з отвалом), автобус загального призначення, автоцистерну, вантажопасажирські автомобілі.


Для КП «ЧЕЛУАШ», техніка якого була розпродана «попередниками», – дорожній пилосмок, каток, грейдер, екскаватор-навантажувач, міні-навантажувач, машину дорожню комбіновану, 9 тракторів з навісним обладнанням (відвал, щітка комунальна), екскаватор-бульдозер, рециклер, каток дорожній вібраційний двухвальцевий, автомобіль вантажопасажирський та інш.
Для КП «Комбінат комунальних підприємств», які опікуються кладовищами міста, придбано екскаватор з навантажувальним обладнанням для збору та навантаження сміття на кладовищах міста, два автобуса для перевезення, екскаватор-навантажувач та інша техніка на загальну суму понад 6,5 млн. грн.
Для КП «Дирекція парків» придбано легковий автомобіль, машину для прибирання пляжів, трактора з причепом. Для КП «Черкаська служба чистоти» придбано сміттєвоз.
Важливим досягненням стала поява 23 нових тролейбусів та встановлення безкоштовного проїзду у громадському транспорті для студентів та школярів.

Освітлення

У місті побудовано 1200 нових точок освітлення на понад 26 млн грн, реконструйовано 5400 точок на суму 83 млн.
Для КП «Міськсвітло» придбано телескопічний автопідйомник для проведення робіт з ремонту мереж зовнішнього освітлення міста вартістю майже 2,5 млн.

Якісна та сучасна освіта

Протягом 5 років доклали максимум зусиль для забезпечення найкращих умов для вихованців дитячих садочків та учнів шкіл міста. На заклади освіти Черкас з міського бюджету виділено понад 380,8 млн грн. Це дало можливість навчальним закладам проводити капітальні ремонти, здійснювати заміну обладнання, створювати для дітей більш комфорті умови.
За ці роки у дитсадочках міста відкрили понад 10 сучасних групових осередків, завдяки чому черги до дошкільних закладів скоротились втричі. Створено безперешкодний доступ до закладів освіти дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, 15 шкіл міста обладнані пандусами, у 4-х – обладнані вбиральні для таких дітей.
З початку 2017 року у місті запроваджено єдине збалансоване меню для усіх дитсадків.

У пріоритеті – розвиток медицини

Міська влада на чолі з Черкаським міським головою Анатолієм Бондаренком зайняла чітку позицію щодо розвитку медичної галузі міста — медики повинні працювати, а пацієнти лікуватися в належних умовах. Як результат, у комунальних поліклініках та лікарнях міста відбуваються ремонти, оновлюється застаріла матеріально-технічна база.
На комунальні медичні заклади міста в період із 2016 по 2020 рік із міського бюджету для здійснення капітальних видатків виділено близько 227 млн гривень. Це майже в 5 разів більше, ніж за попередню каденцію депутатського корпусу.
У ці роки забезпечено безоплатні медикаменти для хворих при невідкладних станах, для окремих категорій громадян була створена спеціальна програма для придбання технічних засобів на суму понад 35 млн грн. Перший день перебування у лікарні громадянам оплачується коштом міського бюджету.
З 2020 року запрацювала програма муніципальної надбавки медичним працівникам. Було інформатизовано всі заклади охорони здоров’я та придбано єдину медичну інформаційну систему, на що виділили понад 25 млн грн.
На комунальні медичні заклади міста із бюджету для здійснення капітальних видатків було виділено близько 227 млн гривень. Так, відбулася масова заміна вікон, ремонт фасадів, оперблоків, палат, цілих відділень, облаштовано всі рецепції поліклінік, на 50% замінено старі ліжка на нові та замінений м’який інвентар.

Відродження міських парків

За останні 5 років наведено лад у Черкаських парках та скверах, а також організовано нові зелені зони. Для черкасців та гостей міста парки стали улюбленими місцями відпочинку і розваг.
Великі роботи проведені у парку «Сосновий бір». Тут реконструйовано фонтани та струмки, прокладено алеї для прогулянок, зведено алею за мотивами малюнків Тараса Шевченка, встановлено оригінальну «Трипільську альтанку», відремонтовано Міст кохання. У парку врешті запрацювало Колесо огляду. Цей атракціон був демонтований ще у 2008 році. І лише у 2019 році вдалося завершити його будівництво та монтаж.
За мерства Бондаренка відроджено занедбану роками Долину торянд: облаштували алеї з лавочками та ліхтарями, відкрили перший у місті «сухий» фонтан.
У Дитячому парку здійснено ремонт сцени та сценічного майданчика.
Нового вигляду набув Черкаський зоопарк. За кілька років тут відкрили нову експозицію з хижими тваринами «Земля вовків і ведмедів», сучасні вольєри для копитних, відбулися інші перетворення. Наразі Черкаський зоопарк став одним із кращих в Україні, відвідати його приїжджають з інших регіонів країни.

Черкаські пляжі стали привабливими та безпечними

Прибережна зона Дніпра у Черкасах за останні роки помітно змінилася. З’явилися облаштовані комунальні пляжі: «Казбетський», «Митницький, «Соснівський» та пляж для людей з обмеженими можливостями. Комунальники почистили дно акваторії усіх комунальних пляжів. Тож купатися тепер безпечно. Також на пляжах розчистили територію від старих дерев та кущів, посадили нові зелені насадження, засіяли газони, установили поливну систему.
На комунальних пляжах встановлені дитячі майданчики, парасольки, перголи (накриття від сонця), лежаки і лавочки, облаштовані доріжки. Також є туалети та душові.
Біля «Живчика» функціонує пляж для людей з обмеженими можливостями.
Відпочинок на всіх пляжах міста є безоплатним. На комунальних пляжах постійно чергують рятувальники.

Черкаси – спортивна столиця України

Анатолій Бондаренко з першого дня підтримує розвиток спорту у місті і став ініціаторами ідеї зробити Черкаси спортивною столицею країни. Завдяки роботі міської ради у цьому напрямку Черкаси нарощують спортивний рейтинг за виступами спортсменів на місцевих та міжнародних змаганнях.
За час каденції Бондаренка спрямовано майже 193 млн грн на розвиток фізичної культури та спорту. За ці роки у місті збудовано нові спортивні об’єкти (спортивні майданчики, спортивні зали та тренажери) та проводяться спортивні заходи, деякі з яких уже стали традиційними і відбуваються щорічно, зокрема змагання з футболу на Кубок мера.
При КП «Центральний стадіон» Черкаської міської ради створено муніципальний спортивний клуб для ігрових видів спорту (футбол, футзал, волейбол, хокей на траві та ін.).
Вперше запроваджені щомісячні стипендії видатним спортсменам Черкас та їхнім тренерам. Вперше премії отримують тренери-викладачі ДЮСШ за професійну майстерність і підготовку майбутніх зірок спорту.

Сьогодні черкасці стоять перед серйозним вибором – чи продовжуватиме місто розвиватися й надалі, чи прийдуть нові люди і проводитимуть в обласному центрі експерименти, які не завжди вдало закінчуються.
Опонент нинішнього міського голови ні дня не працював у владних структурах, мало розуміється в управлінській роботі та масштабах роботи, які потрібно буде проводити в обласному центрі. На диво за нього агітують представники партійних офісів зі столиці. Схоже, його хочуть бачити мером Черкас не так черкасці, як у Києві.
Натомість Анатолій Бондаренко повністю самостійний мер, не зважаючи на тиск зі столиці, має чітку позицію щодо розбудови Черкас, розвитку малого та середнього бізнесу в місті, покращення життя містян. За роки його перебування на посаді Черкаси піднялись з 15 на 7 місце у рейтингу комфортних для проживання міст України.

Залиште коментар