На вулицях Шполянської громади побільшало дітей і підлітків на скутерах та електросамокатах. Чимало з них порушують правила дорожнього руху, не мають водійського посвідчення, їздять без шоломів, маневрують на проїжджій частині й створюють небезпеку як для себе, так і для інших людей. Журналісти місцевого видання «Шполяночка» поспілкувалися з тамтешніми жителями і поцікавилися, як реагують на такі ситуації правоохоронці.
Фото ілюстративне
Пані Тетяна, мешканка центральної частини міста Шпола, стверджує, що з потеплінням на дорогах різко побільшало скутерів.
— Найстрашніше, що багатьма керують діти. Без шоломів, без досвіду, вони просто ганяють вулицями, навіть у самому центрі міста. Це небезпечно для пішоходів і спричиняє аварійні ситуації, — каже шполянка.
На її думку, поліція має активніше проводити профілактичну роботу, контролювати дотримання правил дорожнього руху та забезпечувати безпеку на дорогах.
Інша жителька Шполи, пані Ніна, обурена перегонами, які влаштовують підлітки:
— Я негативно ставлюся до того, що батьки дозволяють 10–15-річним дітям керувати скутерами. Вони не усвідомлюють, що дитина стає учасником дорожнього руху. Це завжди ризик. Підлітки на скутерах щовечора влаштовують небезпечні перегони прямо в центрі міста. Схоже, поліція взагалі не реагує, жодної присутності правоохоронців.
Інша небезпечна тенденція — нетверезі підлітки за кермом двоколісного транспорту. За словами місцевої жительки Інни, такі компанії скутеристів збираються в центрі міста щовечора.
— Вони не просто катаються, а ще й розпивають алкоголь. Потім сідають у нетверезому стані за кермо. Їздять часто без фар. Я ледь не потрапила під один з таких скутерів — він просто “вилетів” на дорогу. Добре, що я завчасно зреагувала. Дивує одне — як тільки батьки дозволяють дітям користуватися мопедами та ще й на підпитку? Чи розуміють, до чого це може призвести?, — скаржиться жінка.
Останнім часом зросла і кількість електросамокатів. Часто ними також керують діти, які не мають жодного уявлення про правила дорожнього руху. Разом із цим зростає і невдоволення пішоходів та водіїв.
Водійка Наталія згадує, як нещодавно їхала вулицею Соборною, коли перед її авто почав маневрувати малолітній хлопець на електросамокаті.
— Я змушена була зупинитися, бо злякалася, що він упаде прямо мені під колеса. А якби це сталося, не дай Боже, винною б зробили мене, хоча дитина порушувала все, що можна, — розповідає школянка.
Місцевого жителя Василя Федоровича якось самого ледь не збила дитина на електросамокаті.
— Я літня людина. А діти на самокатах ганяють так, що ледь з ніг не збивають. Нещодавно переходив дорогу на пішохідному переході, і просто переді мною пролетів хлопчина, років 12. Навіть не пригальмував. А якби там їхала машина? Водій не встиг би зреагувати. Добре, хоч мене не зачепив. Така безконтрольність просто лякає, — каже чоловік.
У пресслужбі поліції Черкаської області пояснюють, що під час патрулювання правоохоронці виявляють порушників та притягують до відповідальності їх або ж їхніх батьків.
— Порушників, яким вже виповнилося 16 років, притягають до адміністративної відповідальності. До тих, кому ще немає 16-ти, на місце події викликають ювенальну поліцію. Адміністративні матеріали потім складають на батьків, — розповіла речниця поліції Зоя Вовк.
У реєстрі судових рішень час від часу трапляються постанови про накладення штрафу на батьків через їхніх дітей, які були за кермом. Наприклад, на початку грудня минулого року на 850 гривень оштрафували матір неповнолітнього. Хлопець катався з іншим малолітнім на квадроциклі й перекинувся. На щастя, тоді обійшлося без серйозних травм.
Влітку того ж року іншу матір оштрафували на 1700 гривень, бо її неповнолітній син їздив без прав та мотошолома.
Нещодавно ми писали про те, що судитимуть жительку Черкаського району, котра дозволила своїй 12-річній доньці сісти за кермо. А у квітні цього року на черкаській набережній дитина випала з квадроцикла.
Чимало схожих справ кожного року розглядають у суді, проте, на думку місцевих жителів, поки на ситуацію із засиллям неповнолітніх на мопедах це не дуже впливає.