Директор КП «Черкасиелектротранс» розповів, скільки насправді коштує перевезення пасажирів у черкаських тролейбусах

Директор КП «Черкасиелектротранс» розповів, скільки насправді коштує перевезення пасажирів у черкаських тролейбусах

Скільки насправді коштує перевезення пасажирів у черкаських тролейбусах, та хто за нього платить? Що заважає впровадити у Черкасах систему електронного обліку пасажирів? Які плани щодо роботи тролейбусного підприємства? На ці та інші запитання відповів виданню «Про головне» директор КП «Черкасиелектротранс» Петро Кучер.


– Петре Семеновичу, ваше підприємство часто звинувачують у тому, що на утримання КП «ЧЕТС» йде дуже багато коштів. Мовляв, скільки не даси, усе мало. Чому так відбувається?

– Так говорять лише ті, хто не має бажання розібратися в роботі підприємства. Хочу всім чітко роз’яснити: ніхто нічого нам не дає. КП «ЧЕТС» як суб’єкт господарювання надає послугу з перевезення пасажирів, замовником якої є ЧМР. Тобто підприємство виконує замовлену транспортну роботу, а ЧМР її оплачує, а саме: здійснюється оплата за перевезення окремих пільгових категорій громадян (за повним переліком пільг) та оплата різниці в тарифах між встановленим та економічно обґрунтованим. В міському бюджеті ці кошти передбачені як фінансова підтримка.
Укотре хочу наголосити, що фінпідтримка – це гроші не на утримання тролейбусного парку, а оплата за надану послугу, оскільки фактично фінансова підтримка є компенсацією за пільгове перевезення та відшкодування різниці в тарифі.

– Чи закладені у тарифі кошти на розвиток підприємства?

– На сьогодні тариф на проїзд в черкаських тролейбусах становить 2 грн., -ця вартість була актуальна ще у 2016 році. Однак за цей період відбулись значні зміни у собівартості послуг – зокрема, неодноразове підвищення розміру прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати, а також значне зростання вартості енергоносіїв. На даний час собівартість перевезення одного пасажира зросла до 4,00 грн., і це є гранична вартість однієї поїздки.
Зараз з бюджету м. Черкаси КП «ЧЕТС» відшкодовується різниця в тарифах, яка становить 2.00 грн. за кожного пасажира, що оплачує проїзд та 4.00 грн. за пільговика.
Враховуючи те, що в тарифі нульова рентабельність і відсутня інвестиційна складова – кошти на розвиток підприємства в тарифі не передбачаються.

– У ваш бік часто можна почути закиди, що кількість пасажирів, яких ви перевозите насправді, фактично не можливо облікувати.

– Це не так. Кожен платний пасажир обліковується квитком на проїзд. А от з пільговиком – складніше. Тут ми застосовуємо такий метод обліку як пасажирообстеження. Безсумнівно, найкращим варіантом було б робити це за допомогою електронних технологій. Впровадження систем супутникового моніторингу та електронних квитків – це забезпечення високого рівня надання послуг, а також беззбиткового функціонування підприємства.
Ми постійно пропонуємо, щоб за участі підприємства був запроваджений пілотний проект, який надасть можливість облікувати пасажирів в електронному варіанті. Для цього потрібно прийняти політичне рішення,та впровадити наступні дії: дати доручення департаментам ЧМР з залученням наукових організацій відповідної кваліфікації розробити концепцію, обговорити концепцію з громадою, затвердити на сесії Черкаської міської ради, в Програмі соціально-економічного розвитку міста передбачити кошти, через тендер закупити програмне забезпечення, обладнання, навчити персонал і все – транспортна реформа в дії!
Вже двічі виділялися кошти, щоб розпорядники могли провести тендер на придбання програми і обладнання, але в кінці року ці кошти перерозподілялись на інші потреби міста.


– Чому місто має виділяти кошти на фінансову підтримку саме КП «Черкасиелектротранс»? Чим ви кращі за інших перевізників?

– На початку розмови я пояснював, що фінпідтримка – це оплата за надані послуги. Так як більша частина пасажирів – пільговики, яких підприємство перевозить за повним переліком пільг, то має бути і відповідна плата. Зараз довіра громадян до електротранспорту постійно зростає, і колектив підприємства своєю працею докладає максимум зусиль, щоб її не втратити: інформаційні таблички з розкладами руху є на кожній зупинці, і водії його чітко дотримуються, тролейбуси хоч і старі, але постійно осучаснюються, підтримується їх технічний та санітарний стан, зовнішній вигляд. Контролери-касири, в свою чергу, слідкують за чистотою в салонах. Всі ці чинники посприяли у зростанні попиту громадян на користування послугами тролейбусів, а це означає, що ми рухаємось у вірному напрямку!
Зараз в світі просліджується тенденція відмови від транспорту, який працює на бензині та дизельному паливі. Для України питання про збільшення екологічних транспортних засобів є теж досить актуальним. Враховуючи, що підприємство створене для задоволення потреб населення в транспортних перевезеннях а також, що тролейбуси є екологічно чистим видом транспорту – електротранспорт має стати основою пасажирських перевезень в м. Черкаси.

– Чи є перспективи для розвитку КП «Черкасиелектротранс»?

– Підприємство постійно працює над модернізацією, вдосконаленням технічного стану рухомого складу, запровадженням енергозберігаючих технологій, над збільшенням обсягів транспортної роботи. Для досягнення цієї мети, однією з умов є потреба в висококваліфікованих кадрах. Отримавши ліцензію на освітню діяльність та пройшовши акредитацію, КП «ЧЕТС» зараз навчає майбутніх водіїв тролейбусів, які вже наступного року можуть бути задіяні для виконання додаткової транспортної роботи.

Залиште коментар