Люди втомилися від трагедії, з якою асоціюється Порошенко

Люди втомилися від трагедії, з якою асоціюється Порошенко

Інна Лук`янець – доктор психологічних наук, пост з “Фейсбуку

Сьогодні тільки ледачий не писав про перший тур виборів і феномен Зеленського. Ну, я теж не ледача, то певне своє бачення ситуації таки сформулюю).

Хто голосував за Зеленського? Є вже маса експертних думок, про три категорії виборців тощо. Я, думаю, загалом дві: частина людей голосували проти діючого Президента України і частина за Зеленського.

Чому «проти» пояснювати не треба: корупційні скандали, бізнеси на війні, мільйонні зарплати наверху і мізерне виживання внизу, постійні збирання на лікування дітей/дорослих, онко ходить країною як грип, люди рятують одне одного своїми копійками, в’яжуть рукавиці на фронт, роблять закрутки для хлопців як для власних синів і всі все розуміють тепер…

Великий розрив між владою і народом, втім, як завжди. Винен і сам народ певною мірою. Коли хтось із владних структур, таки вибирається в село чи район подивитися як там живуть прості люди, швиденько латається той шматок дороги, котрий визначено для поїздки, ховаються всі неполадки, шикуються дітки у вишиванках з караваями, владні персони проводяться там, де все чисто і гладко, розповідають їм про свої досягнення, інколи наважаться якусь проблемку, деколи комп’ютер чи ще щось, тому владці повертаються до окремої своєї країни «Київ» і кажуть: не все так погано, нормально там люди живуть.

Люди втомилися. Втомилася людська психіка. Вона себе захищає на несвідомому рівні. Люди втомилися від трагедії з якою асоціюється Порошенко. Да, психіка хоче протилежного – комедії. Чому? Тому що «трагедія» асоціюється зі смертю, а «комедія» з життям. Наш інстинкт самозбереження завжди вибирає життя. Правда, в нашій ситуації – це вже виходить «трагікомедія».

Чому ще такий високий рейтинг Зеленського? Тому що «темна конячка». Якби він назвав зараз хоч якісь прізвища людей зі своєї команди, його рейтинги почали б падати. Незалежно від прізвищ. Просто «темна конячка» – це ореол ілюзії. І кожен зараз в цю ілюзію вкладає свій смисл, свої мрії, свої бачення. Кожен виборець уявляє щось своє: приємне, невизначене, але, обов’язково успішне. І, насправді, кожен, хто голосував за Зеленського десь підсвідомо мріє про те, щоб ще три неділі він нікого не називав і тримав цю ілюзію. Люди хочуть відновитися, людям потрібен ресурс для життя, ілюзії і мрії – це енергія. Зеленський зараз дає людям енергію. Думаю, це продуманий хід.

Ну, і не треба забувати, які покоління активізувалися і прийшли голосувати за Зеленського: X, Y, Z. Це покоління, які були досить індиферентні до політики, а тепер вони побачили «свою картинку» і активізувалися. Володимир Зеленський яскравий представник покоління Х : готовність до змін, нічого не бояться, можливість вибору, глобальна інформованість, технічна грамотність, індивідуалізм, прагнення вчитися, неформальність поглядів, пошук емоцій, прагматизм, надія лише на себе. Представники Y – ще більше будуть підтримувати його, бо це покоління, яке буде гнітити система і старі погляди, де начальник ніколи не буде авторитетом, а скоріше Стів Джобс, котрий сам щось створив. «Ігрики» відкриті і довірливі, вони підуть за своїм, котрий теж «сам себе зробив». Народжені після 2000-х «зети» теж уже почали голосувати. Вони прагматичні, навчаються всьому в YouTube і мислять картинками. Про асоціації двох кандидатів з конкретними картинками я вже писала вище.

Думаю, крім цих факторів, що я побачила є ще багато інших, що спрацювали комплексно на такі результати виборів.

Але є один незворотний і незупинний факт – на життєву арену країни заходять нові покоління.

Залиште коментар