На Громадській раді вирішували долю Черкаського аеропорту

На Громадській раді вирішували долю Черкаського аеропорту

Одним із основних питань на засіданні Громадської ради, яке відбулось вчора, був стан фінансово-господарської діяльності КП «Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради».

Громадськість висловлює стурбованість щодо деякої неузгодженості дій Черкаської ОДА, Черкаської Обласної та міської ради, що призводить до затягування у вирішенні кричущих проблем підприємства. Збільшення боргів аеропорту через непідйомний земельний податок, недостатнє фінансування та відсутність реальних пропозицій інвесторів — лише деякі з них.

Переможець конкурсу на посаду директора КП «Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради» Іван Далібожак вважає, що є шанс зробити аеропорт одним із основних бюджетоутворюючих підприємств.

– Зрушення є і досить позитивні: в грудні Черкаська облрада виконала свої зобов’язання – у розмірі 2 мільйонів гривень профінансувала свою частку коштів на виготовлення проектно-кошторисної документації. Тепер слово за державним бюджетом. У переліку низка робіт, адже нам треба підготувати аеропорт з мінімальними параметрами, щоб до нас могла увійти будь-яка авіакомпанія, — сказав Іван Далібожак.

20170427_161400

Начальник Управління майном виконавчого апарату обласної ради Віталій Петров розповів, що аеропорт перейшов на баланс Черкаської обласної ради у 2010 році. До цього він був на утриманні Черкаської міської ради. Черкаська обласна рада отримала КП із боргами у розмірі 4 млн 773 тис. грн.

20170427_162457

Аеропорт сплачує податок на землю у розмірі 330 тис. грн у місяць при тому, що об’єкт не функціонує, тому КП є збитковим.

Проте ним цікавились інвестори. Представники Ізраїлю розглядали два об’єкти: реконструкцію Черкаського аеропорту та будівництво воєнного Уманського аеродрому. Проте представники обласної влади не вели перемовини з інвесторами, щоб вони зробили вибір на користь Черкаського аеропорту.

Начальник Управління транспорту, дорожнього господарства та оборонно-промислового комплексу Черкаської ОДА Сергій Чубань розповів, що представники обласної влади звертались до Міністерства регіонального розвитку, Міноборони тощо, але поки що безрезультатно.

Також аеропортом цікавились китайці, проте їм відмовили. Сергій Чубань розповів, що аеропортом цікавилась у 2014 році і фірма із Кропивницького, проте їх зупинила відсутність світлосигнальної системи, яка коштує 1 млн євро.

– Ми звертались до Міноборони із проханням надати нам цю світлосигнальну систему, але ми навіть відповіді не отримали, — сказав Сергій Чубань.

– Складається враження, що, мабуть, в Умані буде швидше відновлений військовий аеродром, ніж у Черкасах. Але в Умані – цей аеродром не має інфраструктури і там потрібно все по-новому будувати. Черкаси ж має статус міжнародного, нехай застарілу, але має інфраструктуру, яку потрібно не будувати, а відновити. То в чому ж тоді проблема? – сказав член Громадської ради.

Всі доповідачі запевняли, що справа у відсутності коштів. Проте член Громадської ради Петро Халявка запитав, чи справа у грошах, чи держава не дозволяє реконструювати Черкаський аеропорт через конкуренцію для аеропорту в Борисполі? На це риторичне питання ніхто із присутніх не дав відповіді.

Отож, голова Громадської ради Євгеній Глєбов підсумував діалог громадськості та представників влади подальшими діями, які робитиме Громадська рада задля відновлення діяльності Черкаського аеропорту:

– звернутися до начальника Управління житлово-комунального господарства Черкаської ОДА Сергія Демиденка щодо передачі землі Черкаській міській раді;

– вивчити питання перемовин з інвесторами з Умані;

– вивчити питання Програми розвитку аеропортів.

Враховуючи особливу важливість підприємства для нашого регіону громадськість і надалі буде контролювати стан виконання зобов’язань Центральних органів влади, Черкаської ОДА, Черкаської Обласної ради та виходити з своїми пропозиціями щодо вирішення проблем цього підприємства, як на місцевому так і на центральному рівні.

Залиште коментар