На інклюзивній формі навчання на Черкащині перебуває 175 осіб

На інклюзивній формі навчання на Черкащині перебуває 175 осіб

На базі КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» відбувся обласний семінар-тренінг «Підготовка регіональних тренерів з інклюзивної освіти». Про це інформує прес-служба Черкаської ОДА.

Відкрила захід ректор закладу Наталія Чепурна, яка відзначила актуальність та своєчасність упровадження інклюзивної форми освіти у закладах загальної середньої освіти на Черкащині: «Ми сьогодні на рівні держави приділяємо дуже велику увагу організації роботи з дітьми, які потребують особливого підходу і наших знань. Цих дітей потрібно залучати до нашого соціуму і створювати для них належні умови здобуття освіти. За даним органів управління освіти, понад 5 тис. дітей в області потребують такої уваги.

Сьогодні на загальних підставах навчається близько 4 тис. дітей, не навчаються за станом здоров’я 213, за індивідуальною формою навчання здобувають освіту 800, а на інклюзивній формі навчання перебувають 175 осіб. В освітян Черкащини вже є певні досягнення та напрацювання щодо упровадження інклюзивної форми навчання. Сьогодні постало питання наближення цих послуг до наших дітей. Тому створюються інклюзивні центри в районах, містах і на сьогоднішній день планується створити 27 регіональних інклюзивно-ресурсних центрів на Черкащині».

Спеціаліст відділу інклюзивної, позашкільної освіти та виховної роботи управління Вікторія Донець та методист з інклюзивної освіти інституту післядипломної освіти Інна Литвин окреслила питання нормативно-правового забезпечення реалізації інклюзивного навчання та створення універсального дизайну в закладах освіти. Також здійснено аналіз стану упровадження інклюзивного навчання в закладах освіти області.

Педагоги поділилися власним досвідом упровадження послуг інклюзивного навчання. Так, директор Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 32 Ірина Овчаренко розповіла про перші кроки до створення інклюзивного закладу, а саме: вивчення освітніх запитів громад, визначення попередньої мережі класів, пристосування матеріально-технічної бази відповідно до категорій дітей з особливими освітніми потребами, кадрове забезпечення та координація діяльності всіх учасників освітнього процесу, створення індивідуальних програм розвитку для учнів з особливими освітніми потребами.

З організаційно-правовими аспектами створення та функціонування інклюзивно-ресурсних центрів присутніх ознайомила завідувач Черкаської обласної психолого-медико-педагогічної консультації Світлана Скляр.

Про особливості використання субвенції на надання держаної підтримки особам з особливими освітніми потребами розповіла заступник начальника відділу вищої, професійно-технічної освіти та фінансового забезпечення управління Тетяна Кійко.

У продовження роботи семінару відбулися майстер-класи, на яких розглядалися такі питання: «Реалізація індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами», «Умови формування партнерських стосунків між закладами освіти, ІРЦ та соціальними партнерами», «Організація корекційно-розвиткової роботи як необхідної умови соціалізації дітей з особливими освітніми потребами»

Прочитайте ще:

Залиште коментар