Освітяни Черкащини підбили підсумки півріччя

Освітяни Черкащини підбили підсумки півріччя

Підсумки першого півріччя 2017/2018 навчального року підбили освітяни області. Про освітянські досягнення інформують в обласному управлінні освіти і науки ОДА.

Третій рік поспіль область займає чільне місце за показниками Міністерства освіти і науки України. Основне завдання, яке стояло перед галуззю в цьому році – це педагогічні інновації, адже галузь має жити інноватикою, новітніми технологіями і ці технології мають стати невід’ємною частиною освітнього процесу, наголосив начальник управління освіти і науки облдержадміністрації Валерій Данилевський.

Так, на Черкащині функціонує 29 інноваційних шкіл, 28 із них забезпечено мультимедійним обладнанням та, у рамках реалізації проекту ДФРР придбано сучасне комп’ютерне обладнання для 84 кабінетів фізики, хімії, біології. На інноваційні школи використано 46,04 млн. грн.

В області реалізуються обласні Програми: підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти та впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків».

У 2017 році в рамках реалізації означених програм для шкіл області придбано, на засадах спів фінансування, 15 наборів робототехніки ЛЕГО (з обласного бюджету виділено близько 3 млн. грн); 3 шахові кабінети; 13 навчальних кабінетів (математики, фізики, біології, географії, інформатики, «Захист Вітчизни» та інші); 5 лінгафонних кабінетів; 990 комп’ютерів, у тому числі 23 навчальні комп’ютерні комплекси.

Усі заклади загальної середньої освіти, шкільні бібліотеки комп’ютеризовані та підключені до мережі Інтернет.

Стовідсотково охоплено підвезенням до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників, які проживають за межею пішохідної доступності. У 2017 році придбано 8 одиниць автотранспорту (7 на умовах співфінансування (50 % − за рахунок залишків освітньої субвенції, 50 % − за рахунок коштів місцевих бюджетів) та один для Єрківської ОТГ за кошти місцевого бюджету).


Педагогічні та учнівські колективи 126 закладів освіти області беруть участь у дослідно-експериментальній роботі, з них 40 – у експериментах всеукраїнського рівня, 86 – регіонального.

88 колективів реалізують науково-педагогічні проекти, 16 з яких всеукраїнського масштабу. Загалом інноваційною діяльністю в різних напрямах охоплено 214 закладів освіти, що на 85 закладів більше, ніж у 2016 році.

У січні 2017 року вперше в Україні на Черкащині відбувся регіональний турнір з робототехніки ЛЕГО «FIRST LEGO League», у якому взяло участь 10 учнівських команд області. У березні 2017 року дві команди інноваційних шкіл Черкаської області (Золотоніська гімназія імені С. Д. Скляренка Золотоніської міської ради та Черкаська гімназія № 9 імені О. М. Луценка Черкаської міської ради) стали переможцями Всеукраїнського фестивалю «ROBOfirst» і досить успішно представили Україну у Відкритому Європейському чемпіонаті FIRST LEGO League в Данії.

У вересні 2017 року на базі комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» розпочав діяльність перший в Україні навчально-тренінговий центр STEM-освіти.

Особлива увага приділяється національно-патріотичному вихованню. Проводиться робота щодо розвитку українського козацтва. З 1 вересня 2016 року у кожному районі та містах обласного значення створено козацькі класи з числа учнів 5-8 класів. У 2017 році до їх числа додалося ще 22 новостворених класи (414 учнів). Наразі в області функціонує вже 54 козацьких класи, у яких навчається 1 043 учні.


Про здійснювану роботу щодо упровадження інклюзивної освіти в області розповіла Оксана Сімушіна.За її словами, зросла кількість закладів освіти з інклюзивною формою навчання. Їх мережа нараховує 102 заклади (у 2016 році – 87 закладів). Відповідно збільшилась кількість дітей, охоплених інклюзивною формою навчання, яких нараховується 205 осіб (у 2016 році – 173). Для роботи з особливими дітьми введено 76 посад асистента вчителя (у 2016 році – 53). У закладах освіти створюються умови для вільного доступу дітей з обмеженими фізичними можливостями.

Про інноваційну діяльність у сфері освіти розповіла Наталія Чепурна. Зокрема, Наталія Миколаївна поінформувала про діяльність навчально-тренінгового центру STEM-освіти, на базі якого постійно відбувається навчання та підвищення кваліфікації учителів-інноваторів, які є в авангарді упровадження засад нового закону “Про освіту”.


Роботу з підготовки професійних кадрів в області висвітлила Валентина Ткаченко, яка окремо зупинилася на питаннях соціального партнерства, створення нових навчально-практичних центрів, працевлаштування випускників закладів профтехосвіти. Так, відбулися зміни в мережі закладів – утворено Багатопрофільний регіональний центр професійної освіти у Черкаській області. Створено 2 навчально-практичні центри з професій «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування»; «Швачка. Кравець. Закрійник».

Про відповідність освітніх пропозицій ПТЗО попиту регіонального ринку праці свідчить рівень затребуваності випускників. Показник працевлаштування випускників закладів професійної (професійно-технічної освіти) за набутою робітничою професією у 2017 році становить 97 %, що є одним з найвищих показників в Україні.

Залиште коментар