Зробити місто зручним для велосипедистів: міська влада зробила перший крок

Зробити місто зручним для велосипедистів: міська влада зробила перший крок

Черкаська мерія розробила та затвердила типовий збірник елементів велосипедної інфраструктури. Над ним працювали майже рік. На думку його авторів, такий довідник дозволить впорядкувати вулично-дорожню мережу та змінити зовнішній вигляд обласного центру. Усе – задля зручності й комфорту всіх учасників руху.
Повідомляє сайт Черкаської міської ради.
Збірник упорядкували в рамках реалізації Програми розвитку велосипедної інфраструктури у м. Черкаси на 2016-2020 роки. Її, нагадаємо, у березні минулого року своїм рішенням ухвалили місцеві депутати. У затвердженому документі майже сотня сторінок. Він містить кілька розділів із інформацією про елементи велосипедної навігації (а це – знаки й розмітка, інформаційні стенди й вказівники), велопарковки та додаткові зручності для любителів «двоколісного» транспорту.
“Насамперед, ми розробили цей збірник, щоб полегшити завдання людям, котрі бажають облаштувати велосипедну інфраструктуру. Для прикладу, біля кафе, свого офісу або ж ОСББ, поруч із приміщенням лікарні чи в парку, – розповів начальник відділу реклами та дизайну міського середовища департаменту архітектури та містобудування Андрій Поліщук. – На наш погляд, він стане в нагоді нашим комунальним службам, які, власне, створюватимуть цю інфраструктуру. Цей збірник уніфікує міське велосередовище із точки зору зручності та головне – безпеки”.
Під час напрацювання довідника в мерії консультувалися з відомими представниками велосипедного руху та Асоціаціями велосипедистів Черкас і Києва. Брали до уваги й досвід інших країн, як-то: Лондон, Париж, Амстердам, Люксембург, Сідней, Чикаго. Більше того, за словами Андрія Сергійовича, – збірник узгодили з Національною поліцією України.
У довіднику, серед іншого, презентували всі можливі дорожні знаки для інформування про велосипедний рух та варіанти вказівників. Тут представлені й різні категорії парковок для «двоколісних» (паркувальні стійки короткочасного зберігання велосипедів, майданчики тривалого зберігання та бокси постійного зберігання). Є в збірнику ще й поради для правильного паркування: аби транспорт ніхто не поцупив.
“Часто люди навіть не замислюються над тим, що є якісь правила паркування й через якісь банальні помилки самі провокують крадіїв, – говорить Андрій Поліщук.– У збірнику ми пояснюємо, з яких матеріалів краще облаштувати паркувальний майданчик, які загальноприйняті вимоги є для цього, в яких місцях їх доцільніше встановлювати”.
Із досвіду велосипедистів для додаткової зручності можна на вулицях міста облаштувати ще низку корисних деталей, які обов’язково стануть у нагоді. Серед них – підставки, ремонтні стійки, система прокату, перевезення «двоколісних» на громадському транспорті. У збірнику показали, якими можуть бути ці елементи та навели кілька прикладів.
“Наш збірник має рекомендаційний характер, але нам би хотілося, щоб комунальники, бізнес дослуховувалися до цих порад, – зазначає Андрій Сергійович. – Щоб наше місто розвивалося в єдиному стилі. Запропоновані тут варіанти облаштування велосипедної інфраструктури не дорогі, але, в той же час, практичні та зручні. Ми намагалися зробити все так, аби було комфортно й безпечно як самим велосипедистам, так і всім іншим учасникам руху”.
Серед особливостей упорядкованого довідника є й те, що в ньому містяться чіткі поради щодо габаритів, назви й розміру шрифтів на вказівники чи знаки.
Між іншим, у 2015 та 2016 роках громадські організації «CEUREN» разом з «АВЧ» та Клубом черкаських велобайкерів проводили підрахунок велосипедистів у Черкасах. У травні 2015 року за дві години підрахунку зафіксували 1 382 чоловік, які пересувалися містом на велосипедів, натомість у 2016-ому – 1056. Середня кількість велосипедистів на одному перехресті, за їхніми підрахунками, склала 67 чоловік.
З повною версією збірника можна ознайомитися на сайті міськради в розділі «Важливі документи» за посиланням –http://rada.cherkasy.ua/_upload/velizbirnuk.pdf.

Залиште коментар