Близько 8 тисяч черкаських учнів пройшли анкетування служби зайнятості: результати вразили фахівців

Близько 8 тисяч черкаських учнів пройшли анкетування служби зайнятості: результати вразили фахівців

З метою вивчення  професійних намірів та вподобань школярів, аналізу їх попиту на різні сфери професійної діяльності та в рамках Програми державної служби зайнятості щодо професійної орієнтації на 2017-2020 роки Черкаською обласною службою зайнятості проведено соціологічне опитування учнів, що навчаються у 8-х класах області.

Близько 8 тис. школярів пройшли анкетування, що охоплює майже 90% шкіл  області, де навчаються восьмикласники, це дало можливість скласти точне достовірне уявлення про професійні наміри та вподобання дітей для подальшої цілеспрямованої профорієнтаційної роботи.

Відділом організації профорієнтації Черкаського ОЦЗ проаналізовано інформацію, отриману під час анкетування.

В однаковому співвідношенні взяли участь в опитуванні хлопці та дівчата, що додає результатам статистичної значимості.

З року в рік збільшується відсоток молоді, яка визначилася з місцем навчання ще до вступу. Так, більшість учнів мають сформовані  професійні наміри після закінчення навчання і вже визначилися із типом навчального закладу.  Лідером по отриманню професійної освіти є ВНЗ, на другому місці знаходяться коледжі та технікуми, і лише останню сходинку займає навчання в ПТНЗ.

Результати дослідження дозволили визначити сучасні орієнтири учнів у світі професій та виявити популярні напрямки професійної діяльності. Так, в трійку лідерів ввійшли: медицина, культура і мистецтво, ІТ-сфера. Такі сфери як освіта, юриспруденція, виробництво,правоохоронні органи та сільське господарство також мають попит серед респондентів. Проте наукова діяльність практично не цікавить школярів. Як бачимо, отримані дані ламають стереотипи щодо популярності професій серед учнівської молоді.

Ціннісними орієнтирами при виборі майбутньої професії є, в першу чергу, можливість самореалізації, високий заробіток,  престижність обраної діяльності,  і звичайно,  можливість допомагати іншим.

На запитання, які фактори вплинули на ваш вибір, більшість учнів зазначили, що це інтерес до обраної професії. Це є цілком природнім, адже сучасна молодь є дуже активною і свідомою при виборі свого місця в житті, подальшого шляху навчання і праці.

Отже, результати проведеного дослідження засвідчили, що більшість опитуваних учнів визначились з намірами про майбутню професію. Респонденти серед основних мотивів вибору професії виділяють також можливість бути корисними людям, суспільству, бажання самореалізуватися, гарно заробляти,  застосувати свої здібності, таланти.

Зібрані дані також показали, що старшокласники стурбовані своїм майбутнім, мають сформовані наміри з вибору професії, хоча вони не стійкі та базуються частіше на емоціях, а не на реальних можливостях, що свідчить про необхідність починати профорієнтаційну роботу з основної школи та активізувати її в старшій школі. Тому  подальша робота буде націлена  на те, щоб допомогти учневі прийняти правильне рішення, з урахуванням формули вибору професії: ХОЧУ-МОЖУ-ТРЕБА, щоб вибір професії був справді свідомим і вільним.

Залиште коментар