Незабаром черкаські багатоповерхівки обслуговуватимуть нові управлінці

Незабаром черкаські багатоповерхівки обслуговуватимуть нові управлінці

У Черкасах триває відкриття конкурсних пропозицій на управління житловими багатоповерховими будинками. У місті таких близько 840. Про це у п’ятницю, 3 травня, повідомила заступниця міського голови Людмила Бордунос. Про це повідомляють у Черкаській міській раді.

На конкурс виставили 4 лоти. Результати будуть відомі вже 13 травня. Сьогодні комісія завершить розкриття конкурсних пропозицій та перейде до перевірки документів.

За словами Людмили Бордунос, до кінця травня багатоповерхівки обслуговуватимуть СУБи, а вже із червня – нові управлінці. Загалом участь у конкурсі взяло 5 учасників. Серед них: Соснівська та Придніпровська СУБ, КП «Черкаситеплокомуненерго», компанія «Місто для людей Кременчук», ТОВ “Сантехбудконструкція”.

Як розповів член конкурсної комісії, заступник директора департаменту житлово-комунального комплексу Андрій Наумчук, бали учасникам нараховують за низкою критеріїв: наявність дозвільних документів, матеріально-технічна база, кількість персоналу, досвід, запропонована ціна тощо.

– На мешканців будинків чекають зміни. Сума внесків збільшиться у 1,5-2 рази. Тариф з утримання будинків, який затверджений зараз, востаннє змінювали у 2016-му році. І вони стосувалися не всіх позицій. Тариф на освітлення місць загального користування й роботу ліфтів не відповідає реальній вартості вже давно. З прибиранням аналогічна ситуація. Тож СУБи через брак фінансування, не можуть належно виконувати роботи, – говорить Андрій Наумчук.

Управлінські компанії розраховували індивідуальний розмір внеску, за яким вони готові надавати перелік обов’язкових послуг для конкретного будинку. Вже зараз, за словами заступника директора профільного департаменту, очевидно, що вартість внеску для мешканців складатиме від 4,8 до 5,5 гривень за квадратний метр площі, проти теперішніх 2,5-3 грн.

Після укладання договорів ці будинки не зможуть претендувати на стовідсоткове фінансування капітального ремонту, як це було раніше.

– Попередні роки виділяли з міського бюджету кошти для виконання цих робіт. Зараз, згідно із законодавством, не буде 100% фінансування капремонтів міськрадою. Ми нині розробляємо програму співфінансування, яка буде ідентична тій, що діє для ОСББ в місті, – говорить Андрій Наумчук.

Договір з управлінською компанією буде укладатися на кожен будинок окремо. Для кожного з них відкриватимуть в банку окремий рахунок, куди надходитимуть внески мешканців. Ці гроші можна використовувати лише на обслуговування їхнього будинку.

– Стає неможливою ситуція, коли СУБи збирають всі квартплати «в один котел», а потім витрачають гроші лише на окремі будинки. У результаті такої несправедливості багато будинків міста не бачили поточних ремонтів десятиліттями , – пояснює заступниця міського голови Людмила Бордунос.

Серед обов’язкових послуг, які має надавати управлінська компанія: поточний та аварійний ремонт будинку, даху, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем, ремонт та прибирання прибудинкової території, освітлення місць загального користування, робота ліфтів, чистка вентиляційних шахт, дезінсекція тощо.
Договір із переможцями укладається на рік з правом пролонгації. Після цього мешканці самостійно ухвалюватимуть рішення про виконання робіт на зборах.

– Щоб провести капремонт, наприклад, люди мають зібрати збори співвласників. На них ухвалити рішення про ремонт даху, утеплення фасаду тощо. І тоді вже управитель аналізує, скільки коштів є на рахунку, що зекономлені на поточних ремонтах, і за рішенням людей спрямовує їх на капітальний. Також він може організувати збір додаткових коштів для проведення капремонту, – додає Людмила Бордунос.

За словами заступниці, ці будинки отримують рівні можливості з ОСББ в плані співфінансування. Адже програма передбачатиме компенсацію від 60% вартості робіт з міського бюджету. Цьогоріч на це спрямовано орієнтовно 5 мільйонів гривень.

– Нею потрібно терміново користуватися. Я раджу, як тільки у вас визначать управителя, проводити збори, вирішувати, які роботи потрібно виконати першочергово і подавати заявку в департамент ЖКК щодо співфінансування. Кошти отримають ті, хто першими звернуться до мерії, – говорить Бордунос.

Розмір внеску буде різнитися для кожного будинку. Все залежить від технічного стану приміщення.

– Зростання вартості було прогнозоване ще понад 2 роки тому. Коли СУБи порушували питання збільшення тарифів для повноцінної роботи, то говорили про двократне зростання ціни. Однак, в Україні вже тоді з’явилися міста, які почали працювати з управителями. Саме через це Мінрегіонбуд написав лист-роз’яснення, у якому зазначено, що виконкомам заборонено піднімати тариф на послуги з утримання будинків. Аби не було цієї заборони, то ціна в платіжках змінювалася б поступово, – говорить заступниця мера.

Додає, що пільги для учасників бойових дій та інших категорій населення (передбачені Кабміном) будуть збережені.

Розмір внеску, який щомісяця мають сплачувати мешканці, буде чітко зафіксований у договорі. Управлінець може лише ініціювати зміну вартості послуг, однак рішення – за мешканцями. Його ухвалюють на зборах. Якщо ж ні, то управлінець має працювати по затвердженому в договорі тарифу.

У разі, якщо компанія заявляє, що не може якісно надавати послуги за цю суму, то люди мають право відмовитися від співпраці, обрати іншого управителя чи створити ОСББ.

– Конкуренція у місті хороша. Головне, за 2 місяці повідомити про це управлінця і пройти необхідні процедури. Право людей – обирати, – говорить заступниця міського голови.

Вона додає, що люди можуть звертатися до мерії, у профільний департамент із проханням проконсультувати в процедурі проведення зборів, зміні управителя, розірванні договору тощо.

Щодо долі СУБів, то вона стане відомою після результатів конкурсу, адже нині служби борються за перемогу. У разі програшу постане питання про їхню ліквідацію. У разі виграшу – будинки знімуть з балансу та візьмуть на управління.

Залиште коментар