Цвіткове: подорож до живих паровозів

Цвіткове: подорож до живих паровозів

Подорож до одного з останніх в Україні паровозного депо описує сайт mandry.ck.ua.

Кожен хто проїжджав станцію Цвіткове і дивився у вікно, не міг не помітити безліч паровозів, що стоять за бетонним парканом на станції. Сьогоднішня розповідь про них – залізних трудяг з минулого.

Цвіткове стоїть трохи осторонь від автомобільних доріг, автобусом сюди не доберешся. А от залізницею без проблем, розклад електричок і дизелів на uz.gov.ua. На станції також зупиняються пасажирські потяги.

Історія станції

Селище Цвіткове, як і станція, назване за прізвищем поміщика Митрофана Цвіткова. Залізниця Знам’янка – Фастів була здана у 1876 році, в тих же роках було збудоване старе приміщення станції і станційних споруд. З того часу зберігся сам палац Цвіткова та водонапірна вежа. А от приміщення вокзалу не збереглося. У 2003 році у зв’язку із введенням в експлуатацію швидкісної магістралі Київ — Дніпропетровськ була проведена реконструкція станції та прилеглих територій, збудовано нове сучасне приміщення вокзалу. Біля станції ще збереглося пару історичних будівель.

У гості до паровозів

Паровози не залишать байдужим будь-якого транспортного фаната, мандрівника чи любителя історії і старовини. Хоч вони вже давно не бігають по залізним магістралям та ще асоціюються з залізницею і широко використовуються в ілюстраціях, рекламі та інших візуалізаціях, пов’язаних з рухом, транспортом, залізницею.

Цвіткове – унікальна станція, яка є не тільки великою базою запасу Укрзалізниці, а ще й діючим паровозним депо. На жаль, так повелось ще з 90-х, що про збереження історії залізниця не дбає, і все те, що могло б піти в музей і радувати наступні покоління, банально ріжеться на метал.

Та є люди, яким небайдужа історія, і які своїми силами відновлюють паровози, щоб зберегти їх для нащадків. Ці люди – це Асоціація Збереження Історії Залізниць України (АЗІЗУ). До них ми і завітали.

Паровоз Су 251-86 відновлений силами АЗІЗУ, він знімався у фільмах і не раз радував черкащан поїздками.

Паровози Эр 797-68 та Л-5141 чекають своєї черги на відновлення.

Неподалік від паровозів стоїть цікавий агрегат – це заправочно-сушильна машина, яка зроблена з паровозних тендерів. Вона призначена для сушки паровозів і має дизельний двигун.

Паровози в українських фільмах

Нещодавно вийшов фільм Крути 1918 і паровоз Эр 798-71, там знімався. Його можна бачити на початку трейлера.

Ще один паровоз, який стоїть в депо Цвіткове Су 251 – 86 у 2012 році знімався у фільмі “Поводир”, також зйомки велися і на території станції. В цьому ж фільмі знімався і паровоз зі станції Гайворон Гр-280.

Замість епілогу

Якщо подивитись на наших найближчих західних сусідів, то зі збереженням історії у них все нормально. От, наприклад, у невеликому місті біля Познані Вольштині є музей паровозів, там не тільки можна подивитись на паровози, а й покататись на них у ретро вагонах, дати поїздок є на сайті. Нам поки до такого далеко

Маю надію, що в Укрзалізниці щось зміниться, і керівництво нарешті задумається над збереженням історії для нащадків, не буде ставити палки в колеса АЗІЗУ, і нарешті на базі депо “Цвіткове” таки організують музей, що збільшить туристичну привабливість Черкащини в цілому. Що Одеська залізниця таки відновить свої паровози, дасть їм нове життя, активісти, звісно ж, цьому посприяють, а паровози у свою чергу будуть радувати численних туристів і заробляти Укрзалізниці гроші.

 

Залиште коментар