Український мед користується попитом

Український мед користується попитом

За чотири місяці цього року Україна експортувала вдвічі більше переробленого нектару, ніж за аналогічний період 2016-го. Статистика свідчить, що в січні-квітні 2017 року наша країна продала за кордон майже 22 тисячі тонн меду. Це на 12 тисяч тонн більше, ніж було реалізовано за відповідні місяці попереднього року, пише газета “Експрес“.

Виробники цієї солодкої продукції покладали великі надії на новий сезон медозбору, та чи виправдаються вони, зважаючи на холодну весну?

– Україна постійно нарощує експорт свого меду, — розповідає Дарія Гриценко, експерт аграрних ринків Асоціації “Український клуб аграрного бізнесу”. — Наприклад, приріст поставок рідкого золота за межі країни в 2014 році проти 2013-го становив 68%. У 2015-му він майже на змінився, а в 2016 році стрибнув на 58% порівняно з попереднім роком. Щодо показників цього року, то лише за чотири місяці експорт меду збільшився на 113% проти аналогічного періоду 2016 року, або в 2,3 раза.

Хто купує наш мед?

– Основний покупець — Європа. Так, у 2016 році частка країн Європи серед усіх імпортерів цього продукту становила 75% (у 2011 році — 58%). Ще майже 20% припадало на Америку, зокрема на США та Канаду (у 2011 році — 2%), приблизно 6% — на країни Азії (в 2011 році — трохи більше як 2%). Таким чином, за 6 років частка Європи в закупівлі українського меду зросла на 16,6%, частка Америки — на 17%, частка Азії — на 3,4%. Майже повністю зупинились поставки до країн СНД, хоча в 2011 році вони займали 37% в експорті українського меду. — Які саме країни купують цей товар? — Найбільші обсяги українського меду за два місяці цього року ми продали США (їхня частка в експорті меду — 30,5%), Німеччині (21,1%), Польші (8,5%), Бельгії (8,4%), Франції (6,3%), Іспанії (5,8%), Туреччині (4%), Італії (2,1%), Угорщині (1,8%), Болгарії (1,8%). Загалом у 2016 році Україна продавала мед у 53 країни. Для прикладу, в 2011 році — у 39 країн. Серед імпортерів є ОАЕ, Ізраїль, Гонконг, Марокко, Лівія, Панама, Швейцарія, Велика Британія, Австрія, Грузія тощо.

– Завдяки чому нарощуємо поставки солодкого продукту?

– Нарощення поставок меду за кордон є, по-перше, результатом девальвації гривні. Виробникам вигідніше продавати цей продукт за валюту, аніж на внутрішньому ринку. По-друге, у світі зростає попит на мед. За останні 5 років світовий імпорт меду збільшився на 32% і продовжує підвищуватися. Зазначу, що український мед відомий у світі своєю якістю і досить сприятливою ціною, що робить його конкурентоздатним порівняно з дорогим європейським продуктом. Однак слід зауважити, що на тлі зростання експорту виробництво меду в Україні скорочується.

– Чи позначиться холодна весна на виробництві?

– На жаль, несприятлива для бджільництва погода може додати негативу — виробництво меду, ймовірно, знизиться ще більше. — Чи можна сподіватися на збільшення квоти на поставки українського меду до Європейського союзу? — Квота на 2017 рік становила 5,2 тисячі тонн. Це дуже мало, тому ми закрили її протягом першого тижня січня. Для порівняння, торік квота була в межах 5 тисяч тонн, тобто майже такою самою. Минулого тижня аграрним комітетом ЄК було прийнято рішення про збільшення квоти на мед ще на 3 тисячі тонн, але воно має бути затверджене Єврокомісією.

Залиште коментар