Деяким черкаським тролейбусам виповнилося 30 років

Деяким черкаським тролейбусам виповнилося 30 років

Деяким тролейбусам, які курсують вулицями міста Черкаси виповнилося по 30 років. У цих старожилів вже давно закінчився термін експлуатації, який по нормам становить 10 років, проте завдяки ремонтам, вони продовжують обслуговувати  черкасців. Про це повідомляє сайт “Вичерпно“.

Наразі на КП «Черкасиелектротранс» використовується 70 тролейбусів ЗІУ-9, ЗІУ-10 з терміном експлуатації від 24 до 30 років та 28 тролейбусів  моделей АКСМ, Т-70717, ЛАЗ Е-183D з терміном експлуатації  від 2 до 10 років.

trolejbus 2

– По завершенню нормативного терміну експлуатації, а саме 10 років, — розповідає керівник КП «Черкасиелектротранс» Петро Кучер, — експертна комісія може його продовжити. Однак тролейбуси типу ЗІУ з перевищенням нормативного терміну експлуатації в середньому мають пробіг від 850 тисяч до 1 мільйона 200 тисяч кілометрів, на 80-90 відсотків природний фізичний знос кузова та електропроводки. Для того, щоб вони і надалі виходили на вулиці Черкас, необхідно провести їх капітальний ремонт, а частині з них, а саме 30 тролейбусам типу ЗІУ-10 (зчленованим) не може бути проведений капітальний ремонт  системи управління тяговим двигуном, оскільки основні комплектуючі і система в цілому зняті з виробництва.

trolejbus 3

Однак, зауважує керівник «Черкасиелектротрансу», дуже часто капітальні роботи є економічно недоцільними, а після відновлення термін експлуатації не перевищує 4-5 років. Та й комфортність таких тролейбусів залишає бажати кращого, їх салони вже морально застарілі, пасажирські сидіння зношені. Окрім того, старі тролейбуси занадто енерговитратні.

elektrotrans3

Та й, додає заступник директора КП «Черкасиелектротранс» Олексій Ворона, в рік провести середній ремонт підприємство може лише 3 тролейбусам, більше потужності не дозволяють. Хоча потребують капітального ремонту в рік близько 10 тролейбусів.

– Самі варимо, переварюємо, – говорить Олексій Григорович. – Адже перші 5 тролейбусів у нас ще 1987 року випуску, їм вже 31-ий рік пішов. А ще ж не потрібно забувати і про поточний ремонт. Щоденно у нас в середньому два десятки тролейбусів у ремонті стоять, адже, чим довший термін експлуатації, тим вони частіше ламаються.

elektrotrans2

Якщо подивитися на досвід інших міст, то багато  підприємств цієї галузі пішли шляхом закупівлі та використання для пасажироперевезень тролейбусів віком 14-15 років, які були у використанні в країнах Європейського Союзу. Такі тролейбуси мають прогресивну конструкцію оздоблення кузова і базових агрегатів та дешевизну закупки, однак для утримання тролейбусів іноземних марок часто є потреба у закупівлі імпортних запчастин  та підготовки відповідних спеціалістів.

– От у нас половина тролейбусів марки АКСМ, які були виготовлені в Білорусії, стояли в ремонті, ми й спеціаліста навіть посилали на завод, щоб він підучився, але це не дуже допомогло. Потім вже самі методом спроб і помилок довели до стовідсоткової технічної справності цих білоруських тролейбусів, — зауважив Олексій Ворона.

elektrotrans

Тому найбільш доцільно, вважають на комунальному підприємстві, оновлювати рухомий склад міськелектротранспорту типами тролейбусів, які вже експлуатуються на підприємстві та виготовлені в Україні.

Оновлення рухомого складу «Черкасиелектротрансу» передбачено Програмою розвитку міського електротранспорту на 2017-2020 роки. За цією програмою в рік має купуватися по 8 тролейбусів.

– У період 2015-2016 років підприємство частково оновило рухомий склад. Були закуплені тролейбуси нового покоління «Богдан», ПАТ «Азот» подарував громаді міста 16 тролейбусів. Однак, враховуючи актуальність і великий попит у громадськості саме на електротранспорт, купівля нових тролейбусів залишається нагальним питанням, — відзначив Петро Семенович, та додав, – Для забезпечення містян комфортними перевезеннями потрібно кожного року  виділяти кошти на закупівлю хоча б 5 нових тролейбусів. Також не варто забувати і про потребу у прокладанні нових тролейбусних ліній, наразі мова йде про вулиці Гагаріна, Героїв Дніпра, Сержанта Смірнова та Гетьмана Сагайдачного.

До слова, в інших містах України досить активно оновлюється громадський транспорт, наприклад, м. Дніпро протягом 2017-2018 років закуповує 88 нових тролейбусів, Івано-Франківськ – 30 тролейбусів та 6 автобусів, Одеса – 50 нових тролейбусів, Маріуполь – 6 нових тролейбусів та 14 автобусів, Кропивницький – 10 нових тролейбусів і т.д.

 

Залиште коментар