Центр Корсуня хочуть “розвантажити” від автівок таксі

Центр Корсуня хочуть “розвантажити” від автівок таксі

Сказати, що Корсунь аж надто перевантажений транспортом, було б перебільшенням. Однак є у нас інша проблема – невпорядкованість руху, стоянок, зупинок в центральній частині міста. Окрема тема – автомобілі таксі, які вмощуються по десять в ряд, часто нівелюючи шанси містян припаркуватися біля магазину чи аптеки, пише інтернет-видання Надросся Online.

Навести лад у сфері таксоперевезень намагаються роками. Поки що безуспішно. Чергова спроба вивчити це питання та вжити більш радикальних заходів була розпочата комісією із законності, правопорядку та боротьби з корупцією міської ради 20 лютого. Обговорення кипіло понад годину, в ньому взяли участь члени комісії, міський голова, представники поліції, Управління Укртрансбезпеки в Черкаській області.

Щоб стояти в центрі (до того ж, тільки в офіційно дозволених місцях), таксисти повинні оформити договір, заплатити кошти за паркування і аж тоді розпочинати роботу. Та «де факто» порядку немає. Про хаотичність і нецивілізованість ринку таксі в нашому місті говорив начальник КП «ВЖ РЕУ» Олександр Шкребтій:

– Багато перевізників працюють без ліцензії, серед ночі легковики  на польських номерах надають послуги з перевезення. ДТП, порушення правил дорожнього руху, некоректна поведінка стали для них нормою. КП «ВЖ РЕУ» зобов’язане організувати збір коштів за паркування автівок таксі. Підприємство  розробило договори, взяло базу даних у податковій про перевізників. Їм направили повідомлення про те, що вони повинні прийти в КП і укласти договори про паркування на території міста. Однак на сьогодні за паркування в Корсуні платить лише один перевізник: за два автомобілі він викладає 4 тис. грн на рік. А в нас станом на 2014 рік офіційно зареєстрованих перевізників – 36, не враховуючи того, що в кожного перевізника – мінімум дві автівки. Відтак цифра (кількість ТЗ) зростає щонайменше до 72. Платити ніхто не хоче. Майже стовідсотковий саботаж.

Треба сказати, що рішення виконкому міської ради, де визначені місця паркування для машин «з шашечками», датується ще 2012-м роком. Про це говорив заступник міського голови Павло Гладкий, а також зауважив: «За 2017 рік від цього виду бізнесу – перевезень у режимі таксі – в міську раду надійшло всього лиш 7 тис. грн податку. Чому важко проконтролювати перевізників через податкову? Реєструється суб’єкт підприємництва, платить єдиний податок, а в його свідоцтві зазначається «автомобільні перевезення». Без уточнення, у межах міста вони чи ні. Тобто він може курсувати і в межах області, і в межах України. Як «вловити» таких людей? В них же завжди може бути відмовка на кшталт «я тут проїздом, їду далі».

У 2012-му, за словами Павла Степановича, були визначені такі місця для паркування таксі: вул. Героїв Майдану (біля КП «Водоканал» та біля аптеки), вул. Ювілейна (біля автостанції), вул. Симоненка (біля автостанції), вул. Ярослава Мудрого (біля магазину «Новий світ»), вул. Шевченка (площа біля районного будинку культури та навпроти міської ради), площа біля залізничного вокзалу. Нині ж таксисти кучкується, в основному, неподалік від центрального перехрестя біля смуги магазинів. П’ють каву, чекають клієнтів і, зрештою, діють без очевидних порушень… Принаймні, так оцінює нинішню ситуацію очільник поліції району Олег Міщенко:

– Ми не можемо їх штрафувати, бо вони не порушують правил дорожнього руху. Можна було б говорити про порушення, якби вони не виконували рішення сесії міської ради. Але де це рішення? Жодних таких документів міськрада поліції не надавала. Чому ми, скажімо, не можемо «зняти» відеозаписи із тими кадрами, де таксисти стоять в не призначених для цього місцях, і посприяти стягненню штрафів із правопорушників? За що наказувати? Там заборонені місця? Ні. Все просто: дайте нам чіткі рішення, і ми зможемо діяти.

Далі члени комісії почергово вносили пропозиції. Практичні рекомендації зі свого боку надав інспектор сектору СРПП 1 Корсунь-Шевченківського відділу поліції Геннадій Діхтяренко, а головний спеціаліст відділу держконтролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки в Черкаській області пообіцяв сприяти у межах своєї компетенції у вирішенні всіх поточних питань. Врешті, усі учасники обговорення були солідарні щодо того, що оптимальний варіант – повністю звільнити центр від таксоперевізників та визначити для них місця на одній із прилеглих до центру вулиць. В іншому випадку, кажуть, доведеться бігати з договорами, судитися, сваритися, з’ясовувати, хто куди припар кувався, чи не зайняв чуже місце тощо.

Головне завдання натепер – зібрати для спільного обговорення перевізників, депутатів, приватних підприємців, правоохоронців. «Наводити лад із цим бізнесом потрібно разом, – підсумував  голова комісії Анатолій Безуглий. – Місця для паркування автомобілів таксі мають влаштовувати і самих таксистів, і корсунців, і приватних підприємців». Тож компроміс шукатимуть уже найближчим часом. «Розвантажити» від автівок таксі центр міста хочуть вже цієї весни.

Залиште коментар