У Черкасах знайшли спосіб побороти черги та бюрократію

У Черкасах знайшли спосіб побороти черги та бюрократію

Оформлення субсидії, закордонного паспорта, документів на земельну ділянку онлайн. Без черг, та заповнення бланків. На початку 2016 року місцеві органи влади заявили, що Черкащина долучається до областей, де державні послуги надають через портал iGov.org.ua.

Пілотними в цій новації свого часу стали Дніпропетровська, Львівська, Київська, Миколаївська та Тернопільська області. Загалом ця система дозволяє отримати фізичним та юридичним особам 400 послуг онлайн. Їх перелік постійно зростає. Але це все не про Черкаси. Чому держструктури не підтримали удосконалення своїх послуг та яку альтернативу знайшли в ОДА,  дізнавався сайт vikka.ua.

Очікування громадян, котрі намагалася скористатися у Черкасах онлайн-послугами держустанов, не справдились. Здається, що чиновники зацікавлені у існуванні великих черг у коридорах своїх установ та панічно лякаються електронного документообігу.

“Прочитала повідомлення, що можна закордонний паспорт (біометричний) оформити за допомогою порталу iGov.org.ua. Завдякки такій послузі призначають дату візиту до підрозділу ДМС. Процедура займає 10-15 хвилин. Найголовніше – це все обходиться всього у 500 грн. Але в Черкаській області ця послуга не діє. В Дніпропетровській діє, в сусідній Полтавській, в Харківській, Хмельницькій – також. А у нас – ні”, – написала у соціальній мережі черкащанка Оксана Колісник.

“iGov” в Україні створили та запустили волонтери. У Черкасах їхні представники намагалися спонукати держструктури спростити процедури оформлення документів. Та кажуть, що побороти місцеву бюрократію і паперову тяганину не вдається.

“Після розпорядження міського голови частина департаментів, служб та управлінь Черкаської міськради повідомила про можливість та бажання запроваджувати електронне надання державних послуг. Але, на жаль, більшість з них заявила, що інтеграція електронної системи є неможливою. Це, зокрема департамент фінансової політики, департамент економіки та розвитку, а також служба у справах дітей”, – повідомили черкаські представники проекту “iGov”.

Згодом навіть послуги, які були впроваджені, довелося скасувати через відсутність підтримки з боку чиновників.

“Наразі не можемо нічим похвалитися. Деякі документи вони могли одразу надавати в електронному вигляді, задля отримання інших – зібрати дані та призначити людині час і дату отримання результату. Але нам не пішли назустріч”, – пояснює голова ініціативної групи Черкаської області “iGov” Віктор Коваленко.

Серед найпопулярніших послуг, які сьогодні у Черкасах можна було б отримати та замовити онлайн, – реєстрація дитини за місцем проживання, оформлення субсидії, замовлення оформлення земельної ділянки, дозвіл на видалення зелених насаджень та внесення змін до реєстраційної картки ФОП.

“Наразі, щоб внести зміни до реєстраційної картки ФОП, треба 20 хвилин відстояти у черзі, 5 хвилин заповнювати бланки. Крім того, ми зверталися у ЦНАП, управління соцзахисту, спілкувалися із департаментами Черкаської міської ради, з юридичним відділом. Вони не хочуть навчатися”, – пояснює черкащанин.

Більш-менш успішно такі послуги вдалося запустити у Черкаській ОДА. У свою чергу, директор Департаменту регіонального розвитку Черкаської ОДА Роман Карманнік пояснює, що відсутність ентузіазму серед чиновників зумовлена їхнім менталітетом.

“Це суто волонтерський проект. Якщо у законі не прописані ці обов’язки, навряд чиновники стануть щось робити. Вони не зобов’язані таку послугу надавати. Це залежить від керівника. “iGov” – в якійсь мірі електронна пошта. Наш департамент перевів туди свої послуги. Але багато хто з підприємців, з якими ми працюємо, воліє звертатися не онлайн, а особисто”, – пояснює він.

Незважаючи на перші невдачі, державні онлайн-сервіси все ж таки з’являться на Черкащині. Роман Карманнік повідомив, що наразі на базі Черкаської ОДА створюється Єдиний портал адміністративних послуг.

 

“Якщо пощастить, він запрацює до кінця року. Ми хочемо об’єднати там усі послуги, процедури та інформацію, які можна надавати онлайн. Окрім установ, що підпорядковані ОДА, хочемо залучити і ті, що контролюються державними органами. Буде ще багато перемовин з цього приводу, адже плануємо розмістити там послуги міграційної служби, сервісного центру МВС, екологічних служб”, – розповів чиновник.

Прочитайте ще:

Залиште коментар