Якою мовою мають обслуговувати у сфері послуг Черкащини, визначили депутати

Якою мовою мають обслуговувати у сфері послуг Черкащини, визначили депутати

Рішення про регулювання мови обслуговування громадян у сфері надання послуг, торгівлі та здійснення інформування про товари та послуги в Черкаській області ухвалили депутати черкаської облради на засіданні 22 листопада. За відповідне питання проголосували 63 обранці.

Зокрема, черкаська обласна рада вирішила:

1. Встановити, що в Черкаській області мовою роботи, діловодства і документації органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій комунальної форми власності є державна мова.
2. Встановити, що на території Черкаської області вивіски, плакати, афіші, повідомлення виконуються державною мовою.
3. Рекламні оголошення, повідомлення та будь-які інші форми аудіо- і візуальної рекламної продукції виконуються відповідно до закону України “Про рекламу”. На розсуд власника реклами, рекламна інформація може бути викладена також іноземною мовою, обсяги якої не повинні перевищувати обсяги реклами державною мовою.
4. Маркування, етикування продовольчих та непродовольчих товарів, що реалізовуються на території Черкаської області, інструкції про їх використання виконуються державною мовою. За рішенням виробників товарів поруч із текстом, викладеним державною мовою, може розміщуватися переклад іноземними мовами.
Знаки для товарів і послуг наводяться в тому вигляді, у якому їм надана правова охорона в Україні.
5. На території Черкаської області у всіх сферах обслуговування використовується державна мова.
Виконавець послуг зобов’язаний спілкуватися із споживачем послуг державною мовою. Перехід на іноземну мову спілкування можливий за бажанням споживача послуг та за наявності відповідних знань і навичок у виконавця послуг.
6. У всіх закладах сфери громадського харчування, торгівлі, обслуговування громадян обов’язковою є наявність переліків товарів і послуг, у тому числі меню, прейскурантів цін, інформаційних буклетів, брошур та інших засобів надання/розміщення інформації, виконаних державною мовою.
При обслуговуванні споживачів, персонал зобов’язаний пропонувати меню, прейскуранти цін, інформаційні буклети, брошури та інші засоби надання/розміщення інформації державною мовою і лише на вимогу споживача надати йому меню, прейскуранти цін, інформаційні буклети, брошури та інші засоби надання/розміщення інформації іноземною мовою за наявності. Зазначена вимога не поширюється на заклади, у яких вказаний перелік засобів надання/розміщення інформації здійснені державною мовою з паралельним перекладом іноземною або кількома іноземними мовами, що надаються споживачеві одночасно.
7. Суб’єкти господарювання, реалізуючи продукцію (виріб, товар, роботу чи послугу, які виготовляються, виконуються чи надаються для задоволення суспільних потреб) і здійснюючи обслуговування споживачів у закладах громадського харчування, громадському транспорті та розважальних закладах при відтворенні аудіовізуальних творів (пісень, музичних треків, ведення розважальних програм), зобов′язані дотримуватися вимог, встановлених Законом України ″Про телебачення і радіомовлення″ для телерадіоорганізацій.
8. На території Черкаської області у сфері громадського харчування, торгівлі, інших сферах обслуговування інформація на касових чеках, розрахункових квитанціях, транспортних квитках, квитках на культурно-розважальні, спортивні та інші заходи здійснюється та надається споживачам державною мовою, за винятком власних товарних знаків, знаків обслуговування, логотипів, якщо вони зареєстровані у встановленому порядку іноземною мовою.
9. Обслуговування споживачів має відбуватись державною мовою, окрім випадку, коли споживач нею не володіє або звертається до працівників суб’єкта господарювання будь-якою іншою мовою і відповідні працівники володіють такою мовою.
10. У разі недотримання вимог даного рішення, керівник або уповноважена особа суб′єкта господарювання (підприємства, установи, організації) несе відповідальність згідно із законодавством України.
11. Суб′єкти господарювання, які надають послуги у сфері обслуговування споживачів на території Черкаської області, зобов’язані неухильно дотримуватися вимог статті 10 Конституції України та даного рішення.
12. Суб′єкти господарювання, які здійснюють свою діяльність на території Черкаської області, зобов′язані реалізовувати продукцію, що відповідає вимогам даного рішення.
13. Рекомендувати закладам торгівлі та громадського харчування, що розташовані на території Черкаської області мати:
персонал, який володіє англійською або іншою іноземною мовою для її використання під час спілкування з іноземними споживачами;
примірник меню (прейскуранта цін, інформаційного буклету тощо), що виконаний англійською або іншою іноземною мовою.
14. Рекомендувати органам місцевого самоврядування, органам виконавчої влади, підприємствам, установам та організаціям комунальної форми власності на території Черкаської області при укладенні цивільно-правових, господарських договорів з суб’єктами господарської діяльності у сферах земельних відносин, реклами, транспорту, інвестиційної діяльності, управління комунальним майном передбачати обов′язок неухильно дотримуватись вимог даного рішення.

Прочитайте ще:

1 коментар до цієї статті

  1. Володимир

    10. У разі недотримання вимог даного рішення, керівник або уповноважена особа суб′єкта господарювання (підприємства, установи, організації) несе відповідальність згідно із законодавством України.

    Яку саме? Де прописано у законодавстві покарання?

    Відповіcти

Залиште коментар