Зорівська ОТГ святкує 100 днів об’єднання громади

Зорівська ОТГ святкує 100 днів об’єднання громади

100 днів об’єднаної громади, створеної радами двох суміжних районів. Саме такою є Зорівська ОТГ, яка вийшла на старт ще два роки тому, але отримала таке право лише у жовтні минулого року після обрання сільського голови та депутатського корпусу, пише “Економіка сьогодення“.

Така ситуація для Черкащини нестандартна, адже до Зорівської громади увійшли населені пункти двох суміжних районів. То ж як почувається сьогодні громада, чи має більші можливості, чи подвійні проблеми? З цим запитанням консультант з комунікацій Черкаського РВ АМУ Лариса Булка звернулася до Зорівського сільського голови Юрія Гунька.

“Зорівська ОТГ мала неабиякий час для підготовчої роботи. І цей період не був згаяний. Представники громади мали змогу достеменно зрозуміти, як будувати роботу об’єднаної громади, ознайомитися із законодавчою базою, спостерігати за досягненнями діючих ОТГ та брати собі на замітку пройдений іншими ОТГ шлях до успіху. За ці два роки ми взяли участь у більшості практикумів Черкаського РВ АМУ, засіданнях регіональних платформ, заходах, організованих Асоціацією міст України для об’єднаних територіальних громад, мали змогу отримувати вичерпні консультації із ситуативних питань, переймати кращий досвід, систематизувати напрацювання та моделювати роботу нашої ОТГ”, – зазначає Ю.Гунько.

За його словами, все це сприяло системності та чіткої покроковості у вирішенні питань після виборів 29 жовтня 2017 року.

На порядку денному у Зорівській ОТГ ключові завдання – якість і доступність послуг; прозорість в роботі виконавчих органів; максимальна участь жителів усіх населених пунктів у прийнятті радою рішень; економічний розвиток та перспектива зростання економіки громади.  Все інше – це механізми вирішення зазначених цілей. Звідси – комлексний підхід до проблем у кожній галузі і сфері, з урахуванням переваг і повноважень, що отримала ОТГ,  а також секторальної децентралізації.

Так,  першим завданням громади було забезпечення фінансової незалежності і самостійності ОТГ.  Громада перейшла на прямі бюджетні відносини з Міністерством фінансів, сформовано бюджет громади на рівні 23млн.грн., із них 18 млн.грн. – це власні надходження.  Наразі у громаді працюють над розробкою проектів для залучення субвенції держави на розвиток інфраструктури, реалізацію планів за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку та субвенції на соціально-економічний розвиток територій.

Формується первинна ланка  у сфері охорони здоров’я. Утворено комунальний заклад «Амбулаторія загальної практики сімейної медицини», до складу якого входить чотири ФАПи. Укладено угоду із Золотоніською районною лікарнею на надання медичних послуг жителям громади. Проводиться інтеграція медицини у форматі госпітального округу.

Особливий інтерес жителів громади до галузі освіти. Населення переймається  наріжним питанням: чи призведе реформування системи освіти до закриття окремих освітніх об’єктів?  На території громади функціонують три школи: дві школи І-ІІІ ступенів, одна школа І ступеня (початкова) та три дитячих садочки, які фінансуються з бюджету ОТГ. Однак, питання оптимізації мережі цих закладів буде вирішуватися після прийняття шкіл на баланс громади. Поки що  це проблема, бо у районних радах відсутні документи на право власності. Головне – формування нового освітнього середовища, де б дитина отримувала новітні знання, мала доступ до сучасних інструментів навчання, почувалася комфортно та зацікавлено. Разом з тим, ведеться пошук компромісу між побажаннями жителів сіл та сучасною реальністю щодо підвищення якості знань учнів.

Створено комунальний заклад  «Центр надання соціальних послуг», який займається наданням послуг людям похилого віку, багатодітними та категорійними сім’ям, учасниками АТО. У перспективі – впровадження моделі адміністрування надання послуг із соціальної підтримки населення та моделі інтегрованої системи соціальних послуг, надання інноваційних   соціальних   послуг   в територіальній громаді. А на сьогодні у населених пунктах громади працюють в.о.старости – це колишні сільські голови, яких виконавчим комітетом уповноважено на видання довідок та вчинення нотаріальних дій. На них лягає основний тягар по роботі безпосередньо з людьми.

“Це лише окремі питання дійсності, – зазначає Ю.Гунько. – Бо на  першому плані також розбудова житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів, енергоощадні заходи, реалізація повноважень щодо управління земельними ресурсами, створення  нової системи надання адміністративних послуг”.

Щодо можливостей і проблем. З одного боку – два райони, це дійсно – певний подвійний спротив окремих органів щодо створення і діяльності ОТГ. З іншого боку – якщо селяни, незважаючи на законодавчу неврегульованість та спротив районної влади, все ж прийняли рішення та утворили об’єднану громаду сіл двох районів – значить людський потенціал та воля до якісного життя у громаді дійсно подвійна. А з таким потенціалом буде результат!

 

Залиште коментар