Ще одне скандальне будівництво у парках

Ще одне скандальне будівництво у парках

Вже понад три роки підрядник займається реконструкцією входу в парк Сосновий бір (Ювілейний), станом на кінець 2016 витрачено 1 млн. 72 тис. грн.

Аналіз фактично виконаних робіт та їх ринкової вартості доводить, що нескладне будівництво яке розтягнулося в часі вже на три роки відбувалося за явно завищеними цінами, є й інші цікаві аспекти.

Трохи до історії будівництва

Реконструкцію входу до Ювілейного парку з боку вулиці Пальохи запланували ще в бюджеті розвитку 2014 року. Ще тоді щоб обійти тендерні процедури вартість робіт визначалася у 990 тис. грн.

На початку липня 2014 року Департамент архітектури та містобудування уклав договір на ці роботи з ПП «НВФ Порив» – вартість договору 961 тис. грн. Власне роботи розпочалися у на початку вересня 2014 року. Тоді ще директор КП Дирекція парків Олександр Радуцький розповідав як має змінитися один з входів до парку.

Так за повідомленням прес-служби комунального підприємства вже за місяць вхід до парку мав набути більш сучасного вигляду стати функціональним. Передбачалося укладання тротуарної плитки, встановлення 10 лав, три лави-кашпо навколо дерев, встановлення кількох декоративних ліхтарів.

фото початку робіт у вересні 2014

Однак згодом Олександра Радуцького було вперше обрано секретарем міської ради, а темпи з виконання робіт бажали кращого.

Вже в грудні 2014 року новий директор КП «Дирекція парків» Микола Бондаренко (під партії вільних демократів Сергія Одарича – ред.) рапортував, що майданчик входу в парк вже майже готовий до укладення новенької тротуарної плитки. Однак лави, лави-кашпо та ліхтарі планують встановити вже навесні, заради збереження майна.

Та навіть ці обіцянки були явним перебільшенням, оскільки основний масив будівельних робіт вдалося завершити влітку 2015 року. Це засвідчують оглядові фото вулиць міста від гугл. Однак як бачимо з фото гугл обіцяних, лав, декоративних світильників ще не зявилося. Але фіксуємо факт завершення основної маси будівельних робіт, оскільки це важливо для подальшого розуміння махінацій.

Фінансування об’єкту 

Згідно укладеного договору, який є в розпорядженні редакції, передбачалося авансове фінансування на придбання будівельних матеріалів у розмірі 30% від загальної вартості договору. Роботи згідно договору мали бути завершені повністю протягом шести місяців.

Відповідно до отриманої відповіді на запит до департаменту фінансової політики міськради маємо наступні дані по фінансуванню в розрізі років.

Так у 2014 році підрядник отримав 288 тис. грн. авансу. В 2015 році – 325 тис. грн. за виконані роботи, у 2016 – 457 тис. грн. Незважаючи на те, що сума отриманих коштів перевалила за суму початкової угоди і склала вже 1 млн. 72 тис. грн. роботи не завершені в повному обсягу і закладається фінансування на 2017 рік ще 300 тис. грн.

Особливу увагу варто звернути на фінансування 2016 року. Так у листопаді було укладено додаткову угоду в рамках основного договору від липня 2014 за нею було сплачено підряднику 68,4 тис. грн.

Ще 389,5 тис. грн. було заплачено за новою угодою на додаткові роботи яку було укладено за переговорною процедурою (інформацію про угоду без вказування предмету та обсягів закупівлі робіт розміщено на порталі Прозоро – ред.) Згідно угодою на додаткові роботи яка була укладена 1 грудня 2016 року роботи мали бути завершені 20 грудня, а вартість угоди складала 490 тис. грн. Фактично і ця угода не була виконана в повному обсягу, недовиконаними залишилися роботи ще на 100 тис. грн.

В обґрунтуванні на потребу укладення угоди на додаткові роботи чиновники міськради посилалися на «непередбачувані обставини» та протокол наради з приводу внесення змін в проектно-кошторисну документацію по об’єкту “реконструкція вхідної групи парку “50-річчя Жовтня” з боку вул. Пальохи” від 24.12.2015

Редакція за запитом отримала цей протокол, в ньому обґрунтовується потреба збільшення окремих видів робіт та скорочення інших. Перелік додаємо на фото.

Серед рішень відображених у протоколі і спрощення металевої конструкції, бо задорого. На фото початковий проект.

А ось на фото і сходини під якими за версією комісії виявився неврахований до демонтажу фундамент.

Однак проблема в тому, що зазначені роботи на час ухвалення протоколу вже були виконані (окрім освітлення та стежок укладених тротуарною плиткою, невиконані вони і до цього часу – ред.). Більше того, на сьогоднішній день як і на початку грудня 2016 року з додаткових робіт які реально проведені – це лише встановлення 10 лав та виведення кількох точок для підключення ліхтарів. На фото сучасний стан «реконструкції» мало чим відрізняється від літа 2015 року. 

Фото зроблено 14 грудня 2016 року.

Це фото зроблено 12 лютого 2017 – додалися лише лави.

Калькуляція витрат 

Ми побували на місці реконструкції та зробили калькуляцію реально виконаних робіт за три роки. При цьому ми рахували вартість будівельних матеріалів робіт по нинішнім цінам, що з того вийшло подивимося далі.

Вартість придбання тротуарної плитки на 960 кв. м. – 96000 грн. (100 грн. за кв.м.)
Вартість придбання бетону на облаштування укріплювальних спризьб 170 метрів довжини загальної – 45000 грн. (1000 грн. за кубометр)
Граніт для облицювання поверхні спризьб 85 кв. м. – 38250 грн. (450 грн. за метр кв.)
Граніт для облицювання бокової поверхні спризьб 85 кв.м. – 14300 грн. (1300 грн. за тону, всього 11 тон в тоні 8 кв. м.)
Граніт для облицювання сходів 4 кв.м. – 2000 грн. (500 грн. за кв.м.)
Щебінь середньої фракції 100 кубів – 23000 грн. (230 грн. за куб), з розрахунку 10 см. товщини щебеневої подушки.
Пісок річковий 100 кубів – 5500 грн. (55 грн. куб), з розрахунку 10 см. товщини піскової подушки.
Цемент марки 400, 20 тонн – 40000 грн. (2 тис. тонна)
Всього витрати на будівельні матеріали – 264000 грн. 

Транспортні витрати
Доставка граніту з Житомирської області 350 км. – 3500 грн.
Доставка щебеню з Малобузуківського кар’єру до 50 км. – 4000 грн.
Доставка піску до 10 км. з с. Червона Слобода – 4000 грн.
Доставка цементу – 3000 грн.
Всього – 14500 грн.

Встановлення десяти лав – 30000 грн. (3 тис. одиниця)

Демонтажні та земляні роботи – 25000 грн.

Тож підведемо підсумок по витратах за вже виконані роботи – вартість будівельних матеріалів за сьогоднішніми ринковими цінами (значна частина матеріалів мала купуватися ще в 2014 році і була ще дешевшою) складає 264000 грн. до неї додаємо витрати на транспорті послуги 14500, демонтажні роботи 25000 грн., встановлення лав 30000 грн. і отримуємо суму у 333500 грн. Дану суму множимо на два і отримаємо цифру уже з оплатою робіт та послуг підрядника – це 667 тис. грн. і аж ніяк не 1 млн. 72 тис. грн. вже витрачених. Таким чином у розрахунку на нині актуальні ціни переплата склала вже понад 400 тис. грн. До того ж на початок будівництва ціни на будівельні матеріали були значно нижчими у зв’язку з меншим курсом гривні до долара.

Ще трохи розрахунку 

Якщо до витрачених коштів додати ще й 300 тис. грн. запланованих на цей рік, то сума складе 1 млн. 372 тис. грн., а один квадратний метр реконструйованого входу коштуватиме 1312 грн.

Трохи лірики насамкінець 

І насамкінець трохи лірики. За три роки реконструкції так і не вдалося її завершити. Але те що вдалося зробити – це практично стоянку для автівок новомодного мясного ресторану «Форест». В ньому полюбляють коротати холодні зимові вечори представники місцевої влади та еліти.

Після всього залишається сподіватися лише на наполегливість секретаря міської ради який віднедавна офіційно став куратором черкаських парків. То ж є сподівання, що все ж побачимо на місці тривалої реконструкції не звичайну парковку ресторану за міські кошти, а й обіцяне ще три роки тому освітлення, лави-кашпо, квітники, прибране будівельне сміття.

А гроші то таке, в міському бюджеті їх вистачить. І чи не вперше звертаємося до правоохоронців не реагувати на викладену інформацію, оскільки порушення кримінальних проваджень призведе до того, що реконструкція знову тривалий час не буде завершена.

За інформацією сайту  “Кропива”

 

Прочитайте ще:

Залиште коментар