«У результаті «хитрої» монетизації люди не побачать ані безкоштовного проїзду, ані відшкодованих коштів», – Юрій Тренкін

«У результаті «хитрої» монетизації люди не побачать ані безкоштовного проїзду, ані відшкодованих коштів», – Юрій Тренкін

Рішення Кабміну від 14 березня про «Деякі питання надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах» ставить пільгові категорії громадян у вкрай невигідне становище, – таку думку висловив у коментарі кореспонденту «ПроГоловне» депутат Черкаської міської ради від фракції «Батьківщина» Юрій Тренкін.

 

 «Враховуючи нові правила, вже з 1 липня перевізники не надаватимуть безкоштовних послуг АТОвцям, учасникам бойових дій, пенсіонерам та всім іншим громадянам, котрі до цього часу мали право на пільговий проїзд. Натомість урядовці пропонують відшкодовувати вартість проїзду, так би мовити, «живою копійкою». Чинна влада реалізовуватиме це нововведення у звичному для себе стилі – з цілковитим нехтуванням інтересів людей.

Згідно постанови, обов’язки щодо визначення розміру компенсації пільговикам встановлюватимуться обласною владою. Кабмін лише затверджує основний принцип розрахунків на місяць: середня вартість проїзду множиться не менше ніж на 30 поїздок. Разом з тим, столичні владці радять обласним керманичам виводити суми відшкодувань з урахуванням проїзду комунальним транспортом! Як ви уже зрозуміли – на справедливість у розрахунках очікувати не варто. Суму відшкодування по Черкаській області затвердили на рівні 60 гривень на місяць. Разом з тим, зауважу, що на Черкащині з комунального транспорту є лише тролейбуси, послугами котрих охоплено навіть не всі мікрорайони Черкас.

Люди вкрай обурені сумою компенсації. І недаремно, адже реальні витрати насправді значно більші.

Шляхом нехитрого підрахунку спробую визначити дійсні суми, які повинен буде сплачувати пільговик за користування громадським транспортом. Для прикладу, містянин, котрий проживає у Дахнівці, а працює десь на іншому боці Черкас, повинен витратити на проїзд щонайменше 8 грн на добу, якщо ж діставатися з пересадками, то можна «влетіти» й на 16 грн. Помножимо цю цифру на 22 робочих дні й отримаємо 352 грн. 352 – 60 = 292 грн. Таку різницю люди будуть змушені доплачувати, звісно,  з власної кишені. А що робити пільговикам, котрі щодня приїздять на роботу до Черкас із навколишніх сіл, де комунальний транспорт відсутній взагалі (і навряд колись з’явиться)? Проїзд, скажімо, з Сагунівки до обласного центру в обидва боки обійдеться у 48 грн, плюс до цього додамо 8 грн за трансфер містом і отримаємо 56 грн на добу, 1 232 грн на місяць!!! Хто поверне пільговику ці гроші? Хто?

Влада черговий раз цинічно й зухвало ошукує власних громадян. Постанова КМУ викликала справедливе обурення серед пільговиків усієї країни. На акції протесту вийшли не лише в Черкасах, але й у Львові, Луцьку, Чернігові, на Київщині, Сумщині, Житомирщині та у багатьох  інших областях України. Люди дали владі чіткий сигнал – вони проти монетизації пільг, принаймні, у тому вигляді, в якому її намагаються «протиснути» сьогодні», – наголосив Юрій Тренкін.

Прочитайте ще:

1 коментар до цієї статті

  1. А є інша категорія – громадяни, які взагалі не користуються безкоштовним проїздом, це пенсіонери. Доплата до пенсії 200 грн значуща сума із 1400 місячної пенсії. Чому вони повинні платити за тих хто має роботу.

    Відповіcти

Залиште коментар