Проект транспортної реформи запропонували міській владі Черкас

Проект транспортної реформи запропонували міській владі Черкас

Власне бачення розвитку та реформування системи громадських перевезень у Черкасах презентував представник Національного Корпусу Павло Мосійчук у Черкаській міській раді 23 лютого.

Про це інформує власний кореспондент сайту “ПроГоловне“.

Необхідність впровадження транспортної реформи в Черкасах Павло Мосійчук обґрунтував проблемами, які нині існують у транспортній системі міста.  Насамперед, це перевантаженість центру міста транспортом, низька адаптація для людей з обмеженою мобільністю, конкуренція і перегони між різними видами транспорту, незадовільний стан маршруток і відсутність сполучення в межах однієї оплати проїзду.

За словами активіста, суть реформи полягає в комплексності рішень.  Такими зокрема є: об’єднання всіх перевізників та видів громадського транспорту в єдину систему міського транспорту для якісного координування їх роботи, створення єдиного оператора міських перевезень,  забезпечення швидкого доїзду з будь-яких куточків міста,  створення єдиної системи оплати транспорту,  забезпечення безпеки перевезень та налагодження контакту із пасажирами.

Відповідно до розробленого проекту, щоб вдосконалити систему громадських перевезень, передбачено:

  • створення комп’ютерної моделі транспорту на базі ptv visum;
  • створення єдиного центру диспетчеризації з використання даних GPS моніторингу;
  • розробка нової системи маршрутів і принципів їх побудови. Пріоритетним є впровадження пересадочної схеми руху,  розподіл маршрутів на магістральні і районні;
  • розроблення тактових графіків руху на вузлах пересадки;
  • запровадження нової системи оплати – пересадочного квитка;
  • інтеграція перевезень передмістя в міську систему та організація для них другої тарифної зони;
  • запровадження єдиного вигляду громадського транспорту («ліврея»).

Створення транспортної комп’ютерної моделі

Основні можливості створення комп’ютерної моделі транспорту на базі ptv visum  – це:

  • зберігання обширної бази даних транспортних і соціальних економічних показників,
  • розрахунок об’ємів існуючих транспортних потоків,
  • оцінка необхідності транспорту, різних транспортних ситуацій і варіантів розвитку інфраструктури,
  • оцінка роботи транспортної системи за показниками якості,
  • математичне моделювання транспортних потоків,
  • прогнозування транспортної необхідності, пасажиропотоків, інтенсивності руху на ділянках дороги.

За словами активіста, така комп’ютерна модель допоможе грамотно працювати в єдиній системі руху та зробить транспортну систему організованою.

Новації для перевізників

Згідно з проектом, перевізникам запропонують оплачувати їхню роботу не за кількість перевезених пасажирів,  а залежно від пройдених кілометрів і від кількості здійснених рейсів. За допомогою комп’ютерного моделювання місто зможе розробити кількість потрібних маршрутів.

«Додаткові коефіцієнти перевізникам будуть надавати за новий більш сучасний транспорт, наявність інформаційного табло, GPS-трекерів, кондиціонерів та інших зручностей. Також має бути реалізований центр зв’язку з громадськістю. Ми хочемо так зробити щоб скарги і пропозиції розглядалися максимально оперативно», – розповідає Павло Мосійчук.

Впровадження електронних квитків

Згідно з проектом транспортної реформи, важливим є впровадження електронного квитка. Нову схему оплати пропонують втілювати в життя за допомогою залучення інвестицій.

«Ми пропонуємо вийти на відкритий конкурс і провести його. Таким чином електронний квиток може дістатися безкоштовно», – розповідає активіст.

Суть системи оплати полягає в тому, що людина впродовж дії цього квитка може здійснити безкінечну кількість поїздок і відповідно дістатися будь-якого місця в межах однієї оплати проїзду. До того ж використання транспортних карт надасть жителям міста можливість отримати пільги адресно.

 «Зрозуміло що одразу відмовитися від традиційного квитка неможливо.  Потрібно пройти перехідний період.  Як показує практика на прикладі Тернополя, потрібно поєднувати традиційний спосіб із використанням транспортних карт. Тільки згодом відбудеться витіснення готівкових розрахунків», – додав розробник проекту.

Загалом на пересадку передбачають 5 хвилин в годину пік,  3 хв в центральній частині міста.  Маршрут буде кожні дві хвилини. Сам квиток має діяти близько 1 години 20 хвилин.

Вдосконалення зупинок

На думку Павла Мосійчука,  зупинки розташовуються не зовсім правильно:

«У нас є приклад зупинки «Новопричистинської». Там парковка перешкоджає руху громадського транспорту. На зупинці «Нарбутівській» пішохідний перехід розташований з порушенням – посеред зупинки громадського транспорту. Відповідно людина може наражатися на небезпеку, адже водій не завжди може побачити пішохода», – зазначив активіст.

Проблемою є також те, що до багатьох зупинок не можуть дістатися маломобільні люди. Також недоліком є необлаштованість зупинок зливостоками.

Проект реформи передбачає розробку єдиного стандарту зупинок, розміщення на них зручних схем і розкладів руху маршрутів, які будуть виконуватися. Зупинки, на які вже були витрачені кошти потрібно буде просто дообладнати.

Пріоритет для тролейбусів

Важливим є розвантаження центру від транспортних засобів з двигуном внутрішнього згоряння. Пріоритет буде надаватися тролейбусам або великим автобусам.

«Нова транспортна реформа передбачає також наявність 30-40% тролейбусів з можливістю автономного ходу.  Вони б змогли перевезти людей у разі виникнення непередбачуваних ситуацій. Наприклад, це може бути дуже зручно, коли перекривається площа Соборна»,  – зазначив Павло Мосійчук.

Вдосконалення транспортної системи на Митниці

 «Ми маємо великий район Митниця, який не охоплений транспортним тролейбусним рухом. Там зараз лише маршрутки. Проблема в тому, що вони маленькі і незручні. Тролейбуси мають кращу перевізну здатність і можуть краще задовольнити потреби пасажирів», – наголошує активіст.

За словами розробника проекту, для впровадження транспортної реформи необхідно щонайменше три роки. На його думку, починати треба зі створення комунального підприємства – єдиного оператора всіх перевезень, а також впровадження комп’ютерної моделі транспорту.

Створення окремого комунального підприємства дасть можливість залучати інвестиції. Натомість функції із випуску тролейбусів і управління транспортом будуть розмежовані.

Директор КП «Черкасиелектротранс» буде займатися випуском і підтримкою стану електротранспорту, а єдиний оператор перевезень координуватиме сам процес роботи громадського транспорту.

Микола Максьома

Залиште коментар