Питання пільгових перевезень зіштовхнуло лобами АТОвців та перевізників

Питання пільгових перевезень зіштовхнуло лобами АТОвців та перевізників

Сьогодні, напередодні сесії Черкаської обласної ради, відбулася зустріч керівництва області з представниками пільгових категорій населення. Розглядали вже наболіле питання про зміну порядку перевезень для цих категорій населення, серед яких і учасники АТО, пише “Вичерпно

На початку зустрічі перший заступник голови ОДА Віталій Коваль нагадав, що держава передала на місця функції щодо відшкодування пільгового проїзду. Тому в обласній адміністрації почали шукати шляхи вирішення цієї ситуації, адже в області 121 тисяча пільгових категорій, на забезпечення перевезень яких в обласному бюджеті потрібно знайти як мінімум 40 млн грн.

Також Віталій Коваль нагадав, що ця ситуація стосується не тільки учасників АТО, але й інших пільгових категорій, серед яких також інваліди війни, особи, які супроводжують інвалідів 1-ї групи, діти з багатодітних сімей, інваліди загального захворювання, діти-інваліди, особи, які супроводжують інвалідів 1-ї групи або дітей-інвалідів, батьків загиблих військовослужбовців та інвалідів військової служби.

Вчора по цьому питанню відбулася президія обласної ради, на якій майже одноголосно було проголосовано за те, щоб скасувати цей проект рішення з подальшим його доопрацюванням і широким обговоренням, — повідомив під час наради голова обласної ради Олександр Вельбівець.

– У нас є всі підстави і я особисто буду голосувати за скасування цього рішення. Зауважу, що воно вже діє, але немає механізму його практичної реалізації. Тому прошу вибачення, що ми прийняли рішення, яке викликало таке збурення. Десь ми не додивилися, — сказав Олександр Іванович.

Директор департаменту соціального захисту населення  Черкаської облдержадміністрації Руслан Чикало зазначив, що якщо держава надає якісь пільги громадянам, то вона має їх компенсувати. Але з 2017 року компенсацію цих пільг передали на місцеві рівні. Тому, за його словами, було прийнято рішення монетизувати пільги. Відзначимо, на ці компенсації в бюджеті коштів наразі ще немає.

Голова ГО «Черкаський союз учасників АТО» Олексій Колісник зауважив, що АТОвці Черкащини налаштовані рішуче.

– Ви «стравили» два прошарки — учасників АТО та перевізників. Чому саме 18 жовтня з’явилося? Ця ж дата не з’явилася просто так, — сказав він. — На завтра під радою збираються хлопці з усієї області. Добре, що це питання винесено на порядок денний першим. Чому, коли вносилися зміни до програми «Турбота», нас не запросили на обговорення? До мене підходять хлопці і питають, нам що, пільги відмінили? Ви розумієте, який резонанс пішов?

Також він додав, що вони вже мали перемовини з перевізниками і в розмові з ними відзначили, що якщо з АТОвців будуть брати кошти, то вони все перекриють. В разі чого бійці готові відстоювати свої права, — зазначив Колісник.

При цьому він відзначив, що добре, що це вдалося попередити і наразі ведеться обговорення, адже те, що зараз відбувається в Києві, могло відбутися і під стінами Черкаської облдержадміністрації.

– У нас є Центр учасників АТО, координаційна рада, тому велике прохання погоджувати такі питання з нами, надавати інформацію. На координаційній нараді ми однозначно вирішили, що це рішення потрібно скасувати і обговорити. Але давайте все-таки винайдемо такий механізм, коли не АТОвці будуть ходити за компенсацією, а перевізники, — зазначив очільник «Спілки воїнів АТО «Черкащани» Олександр Тіхонов.

Віталій Коваль запропонував, щоб протягом двох тижнів усі бажаючі надали свої пропозиції. Після цього зберуть координаційну раду і розроблять нехай не ідеальний, але все-таки дієвий механізм компенсації. У цій ситуації потрібно знайти рішення, яке б задовольнило в тій чи іншій мірі всіх, — зауважив Коваль.

Руслан Чикало при цьому зауважив, що його департамент вивчав досвід інших областей, зокрема Полтавської, в якій цей механізм діє.

Представниця перевізників, у свою чергу, поцікавилася, чому це питання не обговорили із самими перевізниками.

– Якщо ми сьогодні здійснюємо ці перевезення, то мали запитати нашу думку? — звернулася вона до присутніх. — Потрібно було зібратися разом, послухати нас, вас. Але нас не запросили, вирішили, що з нами нема чого говорити. Нам до цього нічого не відшкодовували, але напруги не було. Жодна область не відшкодовує ці перевезення в повному обсязі, в кращому випадку 50%. А у нас теж колективи, яким потрібно платити зарплату. Тому, хлопці, ми вас дуже поважаємо, ми дякуємо вам, але нас хочуть зіштовхнути.

Голова Черкаського обласного відділення ВГО «ВААП» Володимир Гончаров, у свою чергу, зазначив, що, на його думку, влада чує всіх, тільки автомобілістів чомусь ніхто не чує. У 2017 році через автостанції області пройшло 182 тисячі пільговиків.

– Втрати, які ми очікуємо, — це понад 7 мільйонів гривень. У нас інспекція не працює, купа нелегалів, дуже багато липових посвідчень, — наголосив Гончаров.

Зрештою, учасники наради домовилися про те, що механізм компенсації пільгових перевезень почнуть шукати з наступного тижня.

Прочитайте ще:

Залиште коментар